Tietoinen valinta vai sattumaa? : mikä saa nuoren tekemään valinnan lukion ja ammattikoulun välillä?
Tekijät
Päivämäärä
2010Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lääketieteen opintoihin valikoituminen ja lääkärin ammatin periytyminen
Kalalahti, Mira; Nori, Hanna (Tampere University Press, 2023)Korkeakoulutuksen saavutettavuus ja arvostettujen koulutus- ja ammattialojen sosiaaliset sulkeumat ovat keskeisiä luokka-aseman uusintamiseen liittyviä tekijöitä. Tarkastelemme tässä luvussa koulutuksen periytymistä ja ... -
Koulutus ja yhteiskuntaluokka
Kalalahti, Mira; Silvennoinen, Heikki; Varjo, Janne; Vilkman, Minna (Tampere University Press, 2023)Yhteiskuntaluokka ja koulutusinstituutio kytkeytyvät monin tavoin toisiinsa. Yhtäältä koulutus oli alusta alkaen ylempien yhteiskuntaluokkien vallan ja etuoikeuksien legitimoija ja toisaalta alempiin yhteiskuntaluokkiin ... -
Some ja koulutusvalinta : miten nuoret hyödyntävät sosiaalista mediaa tehdessään valintoja koulutusalojen välillä?
Vahala, Hanna (2023)Sosiaalinen media on yhä tiiviimmin mukana kaikenikäisten ihmisten elämässä ja sen rooli oppimisessa ja tiedonhaussa on myös tunnistettu. Nuoret etsivät sosiaalisen median kanavista yhteydenpidon lisäksi tietoa arkielämän ... -
"Kyllä tää tästä!" : nuoret peruskoulun ja toisen koulutusasteen välivaiheessa
Sutela, Sanna (2005) -
Koulunkäynnin vaikeuksien yhteys nuoren tulevaisuusorientaatioihin
Komsi, Annina (2023)Tietoa koulutuksen ja uran suunnitteluun liittyvistä ilmiöistä tarvitaan nuorten tukemiseksi erityisesti siirtymävaiheissa. Nuoret eivät ole valintaa tehdessään samalla viivalla koulunkäyntiin liittyvien vaikeuksien suhteen. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.