Isä-poika -suhde yhdeksäsluokkalaisen pojan itsetunnon ja koulumenestyksen selittäjänä
Authors
Date
2008Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
© The Author(s)
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Vanhempien osallistuminen kuudesluokkalaisten kotitehtävien tekemiseen
Tunkkari, Mari; Aunola, Kaisa; Kiuru, Noona (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, kuinka paljon ja kenen aloitteesta vanhemmat osallistuvat kuudesluokkalaisten lastensa kotitehtävien tekemiseen sekä missä määrin vanhempien osallistuminen riippuu lapsen taitotasosta ja ... -
Douglas Stuart: Shuggie Bain
Niemi-Pynttäri, Risto (Maailmankirjat, 2022) -
Mammutti ja me too -aika
Pitkänen, Silja (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2023) -
Isyys lasten silmin
Hakkarainen, Raino (2021)Tutkimuksessani tarkastelun kohteena olivat esiopetusikäisten lasten näkemykset omista isistään ja isyydestä. Tavoitteenani oli selvittää yksittäisten lasten käsityksiä heidän omista isistään sekä isien ja lasten yhdessäolon ... -
Mother–Infant Interaction and Maternal Postnatal Psychological Distress Associate with Child’s Social-Emotional Development During Early Childhood : A FinnBrain Birth Cohort Study
Lahtela, Hetti; Flykt, Marjo; Nolvi, Saara; Kataja, Eeva-Leena; Eskola, Eeva; Tervahartiala, Katja; Pelto, Juho; Carter, Alice S.; Karlsson, Hasse; Karlsson, Linnea; Korja, Riikka (Springer, 2024)We studied the effects of mother–infant interaction and maternal pre- and postnatal psychological distress on children’s social-emotional problems and competences, as well as whether interaction quality moderates the ...