Jokainen oppitunti on myös kielitunti : Kokkolan kielikylpyopettajien kokemuksia kielikylvystä
Date
2003Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
© The Author(s)
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Multiplicity of Pre-primary CLIL in Finland
Mård-Miettinen, Karita; Palojärvi, Anu; Hansell, Katri; Skinnari, Kristiina; Moate, Josephine (Springer, 2023)Finland has language-friendly national curricula that aim to support the presence of the two national languages, Finnish and Swedish as well as other languages, and to foster bi- and multilingual language development. These ... -
Selvitys kotimaisten kielten kielikylpyopetuksen ja vieraskielisen opetuksen tilanteesta Suomessa : kuntatason tarkastelu
Kangasvieri, Teija; Miettinen, Elisa; Palviainen, Hannele; Saarinen, Taina; Ala-Vähälä, Timo (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2012) -
Opettajaparityöskentely päiväkodin kaksikielisessä opetuksessa
Palojärvi, Anu (2015)Tutkimuksessa tarkasteltiin eräässä päiväkodissa opettajaparityöskentelynä toteutettua uudenlaista kaksikielistä toimintaa, josta tutkimuspäiväkodissa käytettiin nimitystä kie- lipajatoiminta. Tutkimuskysymyksinä oli miten ... -
School and choice: An ethnography of a primary school with bilingual classes
Rajander, Silja (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2010)Based on a one-year ethnographic study of a primary school in Finland with specialised classes in Finnish and English (referred to as bilingual classes by research participants), this research traces how nationed, ethnicised, ... -
"Metsässä Dirty Full of Käpy" : Demonstration of Learning in Bilingual Education
Orava, Saania; Rantanen, Aliisa (2024)The aim of the qualitative research was to study pupils' demonstration of learning in primary education from the perspectives of teachers as well as pupils. This was done in the context of bilingual education and focused ...