Opettaja yhteiskunnallisena vaikuttajana : moraalinen ja karismaattinen näkökulma opettajuuteen
Authors
Date
2003Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opettajien kollegiaalinen yhteistyö ammattikorkeakoulussa : mikropoliittinen näkökulma opettajuuteen
Savonmäki, Pasi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Tutkimuksen kohteena on ammattikorkeakouluopettajien kollegiaalinen yhteistyö. Teema liittyy sekä ammattikorkeakoulututkimukseen että opettajan työn tutkimukseen. Ammattikorkeakoulujärjestelmän luominen oli 1990-luvun ... -
Uudistuvaan opettajuuteen kasvu : ilmiölähtöinen oppiminen yksilön ja ryhmän prosesseina
Kauppinen, Merja; Aarto-Pesonen, Leena; Kostiainen, Emma (Jyväskylän yliopisto, 2020)Ilmiölähtöinen oppiminen on sisältöihin keskittyvän, oppiainejakoisen opetuskulttuurin murtamista siten, että uudistetaan ainejakoiseen pedagogiikkaan liittyviä oppimisen käytänteitä. Ilmiölähtöinen opetus murtaa totuttuja ... -
"Niin sinne vaan luokkaan ja katotaan keväällä, missä kunnossa opettaja on" : oppivelvollisuuskoulutuksen uudistusten seuraukset opettajuuteen ja ammatillisuuteen luokanopettajien kokemana
Saloniemi, Mervi (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien kokemuksia useiden oppivelvollisuuskoulutusuudistusten merkityksestä heidän opettajuuteensa ja ammatillisuuteensa. Tutkimus toteutettiin haastattelututkimuksena ... -
Niin paljon kuuluu opettajuuteen : diskurssianalyyttinen tutkimus opettajien täydennyskoulutuksen tarpeista mediakeskustelussa
Vainio, Lee (2020)Tässä tutkimuksessa opettajille suunnattua täydennyskoulutusta lähestytään mediakeskustelun kautta. Kiinnostavaa on, mihin opettajan kelpoisuuden katsotaan riittävän, mutta myös se, millaista täydennyskoulutusta nykypäivän ...