Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorUusitalo, Outi
dc.contributor.authorKarppinen, Elli
dc.contributor.authorNiemelä, Leena
dc.date.accessioned2020-06-22T08:28:52Z
dc.date.available2020-06-22T08:28:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70086
dc.description.abstractSuomalaisissa it-alan yrityksissä on pulaa osaavista työntekijöistä. Tämä on johtanut siihen, että yritykset pyrkivät etsimään uusia keinoja osaajien houkutteluun. Työnantajabrändäys voidaan nähdä yhtenä keinona houkuttelevuuden rakentamiseen. Tässä markkinoinnin pro gradu -tutkielmassa tutkitaan työnantajan houkuttelevuutta työnantajabrändäämisen näkökulmasta it-alalla. Tutkimuksen tavoitteena on luoda ajankohtainen katsaus työnantajabrändäämiseen ja syventää ymmärrystä työnantajan houkuttelevuudesta it-alalla. Tutkimusongelmana on ymmärtää, miten työnantajan houkuttelevuutta rakennetaan työnantajabrändäämisen keinoin it-alan yrityksissä ja mitkä organisaation ominaisuudet ovat houkuttelevia työnhakijalle. Tutkimus on toteutettu laadullisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla. Aineiston keruussa käytettiin harkinnanvaraista otantaa. Tutkimusaineisto analysoitiin teemoittelun avulla. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että työnantajabrändin houkuttelevuuteen vaikuttavat organisaation ominaisuudet sekä käytettävät viestintäkanavat. Työnantajabrändin houkuttelevuuteen vaikuttavat organisaation ominaisuudet voidaan jaotella symbolisiin ja funktionaalisiin ominaisuuksiin. Tutkimuksen tulosten mukaan organisaatiokulttuuri on merkittävin työnantajan houkuttelevuuteen vaikuttava ominaisuus. Houkuttelevan työnantajabrändin rakentamisessa tärkeimmät viestintäkanavat ovat sähköiset kanavat, sosiaalinen media sekä word-of-mouth. Johtopäätöksinä voidaan todeta, että avoin ja kannustava organisaatiokulttuuri on tärkeä osa houkuttelevan työnantajabrändin rakentamista. Vuorovaikutus työnhakijoiden ja yrityksen välisessä viestinnässä lisää työnantajan houkuttelevuutta. Houkuttelevuuden kannalta on tärkeää, että yrityksen brändiviesti on todellisuutta vastaava.fi
dc.format.extent67
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleHoukuttelevuuden rakentaminen työnantajabrändäämisessä : esimerkkinä it-ala
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006224293
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysobrändäys
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysotyönhakijat
dc.subject.ysorekrytointi
dc.subject.ysotyönhaku
dc.subject.ysobrändit
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot