Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLähteenmäki, Mika
dc.contributor.authorShadrina, Anita
dc.date.accessioned2020-06-15T07:57:16Z
dc.date.available2020-06-15T07:57:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69932
dc.description.abstractTämä Pro gradu -tutkielma käsittelee venäläisten turistien odotuksia ja mieltymyksiä palvelukieltä kohtaan Suomessa sekä sitä, miten palvelukieli vaikuttaa heidän kuluttajakäyttäytymiseensä. Tutkimuskohteena ovat venäläisten turistien henkilökohtaiset mielipiteet ja kokemukset siitä, millaisia kieliä he käyttävät matkansa aikana ja vaikuttaako palvelukieli heidän kuluttajakäyttäytymiseensä, ja jos vaikuttaa, niin miten. Tutkimus perustuu puolistrukturoituun haastatteluun, johon vastasi yhteensä 20 venäläistä turistia Zsar Outlet Village -alueella. Ajankohtaiseksi aiheen tekee se, että globalisaation myötä erityisesti nuorimmissa sukupolvissa englannin kielen osaaminen on yleistymässä. Sen vuoksi on tärkeää selvittää, kokevatko venäläiset turistit tarvetta venäjänkielisille palveluille ja ylipäätään, onko kielellä merkitystä hyvän palvelukokemuksen ja ostopäätöksen teon kannalta. Tutkimus osoittaa, että suurin osa vastaajista kokee positiivisia tunteita ja saa paremman kuvan yrityksestä, kun heitä palvellaan venäjän kielellä. Siitä huolimatta moni vastaajista pystyy käyttämään palvelutilanteissa myös muita kieliä ja jotkut jopa suosivat sitä. Tämä on havaittavissa varsinkin nuorimpien vastaajien keskuudessa. Vastaajien näkökulmasta on tärkeää, että he tulevat ymmärretyksi ja saavat tarvitsemansa palvelut ymmärrettävällä kielellä. Näin ollen kielen ja kielitaidon merkitys korostuu. Toisaalta kielitaistoisten vastaajien kohdalla sillä, mitä kieltä käytetään ei ole suurta merkitystä.fi
dc.format.extent65
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoru
dc.subject.otherkuluttajakäyttäytyminen
dc.subject.othervenäjän kielen kommodifikaatio
dc.subject.otherkielen vaikutus kuluttajakäyttäytymiseen
dc.titleВы говорите по-русски? : Влияние языка обслуживания на потребительское поведение русских туристов в Финляндии
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006154176
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysomatkailijat
dc.subject.ysovenäläiset
dc.subject.ysovenäjän kieli
dc.subject.ysokuluttajakäyttäytyminen
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot