Вы говорите по-русски? : Влияние языка обслуживания на потребительское поведение русских туристов в Финляндии
Tekijät
Päivämäärä
2020Tämä Pro gradu -tutkielma käsittelee venäläisten turistien odotuksia ja mieltymyksiä palvelukieltä kohtaan Suomessa sekä sitä, miten palvelukieli vaikuttaa heidän kuluttajakäyttäytymiseensä. Tutkimuskohteena ovat venäläisten turistien henkilökohtaiset mielipiteet ja kokemukset siitä, millaisia kieliä he käyttävät matkansa aikana ja vaikuttaako palvelukieli heidän kuluttajakäyttäytymiseensä, ja jos vaikuttaa, niin miten. Tutkimus perustuu puolistrukturoituun haastatteluun, johon vastasi yhteensä 20 venäläistä turistia Zsar Outlet Village -alueella.
Ajankohtaiseksi aiheen tekee se, että globalisaation myötä erityisesti nuorimmissa sukupolvissa englannin kielen osaaminen on yleistymässä. Sen vuoksi on tärkeää selvittää, kokevatko venäläiset turistit tarvetta venäjänkielisille palveluille ja ylipäätään, onko kielellä merkitystä hyvän palvelukokemuksen ja ostopäätöksen teon kannalta.
Tutkimus osoittaa, että suurin osa vastaajista kokee positiivisia tunteita ja saa paremman kuvan yrityksestä, kun heitä palvellaan venäjän kielellä. Siitä huolimatta moni vastaajista pystyy käyttämään palvelutilanteissa myös muita kieliä ja jotkut jopa suosivat sitä. Tämä on havaittavissa varsinkin nuorimpien vastaajien keskuudessa. Vastaajien näkökulmasta on tärkeää, että he tulevat ymmärretyksi ja saavat tarvitsemansa palvelut ymmärrettävällä kielellä. Näin ollen kielen ja kielitaidon merkitys korostuu. Toisaalta kielitaistoisten vastaajien kohdalla sillä, mitä kieltä käytetään ei ole suurta merkitystä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajakäyttäytymiseen suoratoistopalveluissa
Lahdenvesi, Eveliina (2024)Suosittelujärjestelmien käyttö on yleistynyt suoratoistopalveluiden laajentuessa eri media-aloilla, ja ne ovat suurina vaikuttajina määrittämässä millaista mediaa kulutamme päivittäin. Suosittelujärjestelmät ovat keskeinen ... -
Kaksikieliset oppilaat suomea ja venäjää kirjoittamassa : minun rakkaus väri - valeasininen ja violetti
Ullakonoja, Riikka; Nieminen, Lea; Haapakangas, Eeva-Leena; Huhta, Ari; Alderson, Charles (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2012)The present study focuses on Russian-Finnish bilingual pupils’ writing performances which were evaluated on the Common European Framework of Reference scale by three raters. The aim is to investigate how the pupils differ ... -
КАК ФОРМИРУЮТСЯ ПРЕДСТАВЛЕНИЯ МОЛОДЫХ ФИННОВ О РОССИИ И РУССКИХ – НА ПРИМЕРЕ ФОКУС-ГРУППЫ Kak formiruȗtsâ predstavleniâ molodyh finnov o Rossii i ruskih – na primere fokus gruppy (Miten suomalaisten nuorten käsitykset Venäjästä ja venäläisistä muodostuvat – Focus Group – ryhmäkeskustelujen pohjalta)
Niemi, Anna (2021)Tässä maisterintutkielmassa tutkitaan suomalaisten 21–28-vuotiaiden nuorten käsitysten muodostumista Venäjästä ja venäläisistä. Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: 1. Millaisia mielipiteitä ja käsityksiä suomalaisilla ... -
Russian tourists as wellness service consumers in Peurunka Spa Hotel
Ilina, Aleksandra (2019)Demand for new services and interest in health and wellbeing nowadays has forced the tourism industry to create new attributes of attraction in order to maintain customer flow at high levels. The situation with the ... -
Reprezentaciâ obraza rossijskogo turista - na materiale tekstov regional'noj gazety "Ètelâ-Sajmaa"
Kadirova, Alina (2012)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan venäläisten turistien representointia maakuntalehdessä, Etelä-Saimaassa. Analysoinnin kohteena ovat mediatekstit, tarkemmin sanomalehtien tekstit. Tutkimusaineisto koostuu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.