Show simple item record

dc.contributor.advisorLähteenmäki, Mika
dc.contributor.authorShadrina, Anita
dc.date.accessioned2020-06-15T07:57:16Z
dc.date.available2020-06-15T07:57:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69932
dc.description.abstractTämä Pro gradu -tutkielma käsittelee venäläisten turistien odotuksia ja mieltymyksiä palvelukieltä kohtaan Suomessa sekä sitä, miten palvelukieli vaikuttaa heidän kuluttajakäyttäytymiseensä. Tutkimuskohteena ovat venäläisten turistien henkilökohtaiset mielipiteet ja kokemukset siitä, millaisia kieliä he käyttävät matkansa aikana ja vaikuttaako palvelukieli heidän kuluttajakäyttäytymiseensä, ja jos vaikuttaa, niin miten. Tutkimus perustuu puolistrukturoituun haastatteluun, johon vastasi yhteensä 20 venäläistä turistia Zsar Outlet Village -alueella. Ajankohtaiseksi aiheen tekee se, että globalisaation myötä erityisesti nuorimmissa sukupolvissa englannin kielen osaaminen on yleistymässä. Sen vuoksi on tärkeää selvittää, kokevatko venäläiset turistit tarvetta venäjänkielisille palveluille ja ylipäätään, onko kielellä merkitystä hyvän palvelukokemuksen ja ostopäätöksen teon kannalta. Tutkimus osoittaa, että suurin osa vastaajista kokee positiivisia tunteita ja saa paremman kuvan yrityksestä, kun heitä palvellaan venäjän kielellä. Siitä huolimatta moni vastaajista pystyy käyttämään palvelutilanteissa myös muita kieliä ja jotkut jopa suosivat sitä. Tämä on havaittavissa varsinkin nuorimpien vastaajien keskuudessa. Vastaajien näkökulmasta on tärkeää, että he tulevat ymmärretyksi ja saavat tarvitsemansa palvelut ymmärrettävällä kielellä. Näin ollen kielen ja kielitaidon merkitys korostuu. Toisaalta kielitaistoisten vastaajien kohdalla sillä, mitä kieltä käytetään ei ole suurta merkitystä.fi
dc.format.extent65
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoru
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherkuluttajakäyttäytyminen
dc.subject.othervenäjän kielen kommodifikaatio
dc.subject.otherkielen vaikutus kuluttajakäyttäytymiseen
dc.titleВы говорите по-русски? : Влияние языка обслуживания на потребительское поведение русских туристов в Финляндии
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006154176
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysomatkailijat
dc.subject.ysovenäläiset
dc.subject.ysovenäjän kieli
dc.subject.ysokuluttajakäyttäytyminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright