Kokemuksia käyttöteoriasta : ajattelun ja toiminnan suhde opetustyössä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten luokanopettajat kokevat käyttöteorian merkityksen omassa työssään. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhdetta. Käyttöteorian käsitettä lähestyttiin erityisesti Aaltosta ja Pitkäniemeä (2001) mukaillen. Tutkimuksen tulosten mukaan luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhde toteutui opetustyössä hyvin. Tämän lisäksi luokanopettajat kokivat käyttöteorian merkityksen tärkeänä. Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että käyttöteorialla on tärkeä rooli luokanopettajien työssä. Käyttöteoriat voidaan nähdä henkilökohtaisina opettajuutta ja oppimista koskevina teorioina. Myös luokanopettajien erilaiset arvot, ominaisuudet ja elämänkokemukset vaikuttavat käyttöteorioiden muodostumiseen ja kuvailuun.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29755]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ajattelun ja toiminnan välillä : tuomitsemisen paikka Hannah Arendtin poliittisessa teoriassa
Suoknuuti, Salla (2002) -
Kolme pyörähdystä opettajuuden ytimeen : opettajan mielen avautuminen, opettajan käyttöteorian merkitys, opettajan jaksamisen tarkastelu
Känsälä, Pirkko-Liisa; Aromaa, Aija (2004) -
Läksyjä vai läksyttömyyttä? : luokanopettajien perusteluja kotitehtäville
Piipponen, Emma (2017) -
Jyväskylän normaalikoulun liikunnanopettajien pedagogisia näkemyksiä
Laasonen, Antti; Malinen, Sami (2004)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.