dc.contributor.advisor | Naukkarinen, Aimo | |
dc.contributor.advisor | Valleala, Ulla Maija | |
dc.contributor.author | Lampi, Jaakko | |
dc.date.accessioned | 2020-06-10T07:18:09Z | |
dc.date.available | 2020-06-10T07:18:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69823 | |
dc.description.abstract | Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten luokanopettajat kokevat käyttöteorian merkityksen omassa työssään. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhdetta. Käyttöteorian käsitettä lähestyttiin erityisesti Aaltosta ja Pitkäniemeä (2001) mukaillen. Tutkimuksen tulosten mukaan luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhde toteutui opetustyössä hyvin. Tämän lisäksi luokanopettajat kokivat käyttöteorian merkityksen tärkeänä. Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että käyttöteorialla on tärkeä rooli luokanopettajien työssä. Käyttöteoriat voidaan nähdä henkilökohtaisina opettajuutta ja oppimista koskevina teorioina. Myös luokanopettajien erilaiset arvot, ominaisuudet ja elämänkokemukset vaikuttavat käyttöteorioiden muodostumiseen ja kuvailuun. | fi |
dc.format.extent | 63 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | käyttöteoria | |
dc.subject.other | opettajan ajattelu ja toiminta | |
dc.title | Kokemuksia käyttöteoriasta : ajattelun ja toiminnan suhde opetustyössä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202006104065 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Luokanopettajakoulutus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Teacher Education | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 103 | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | opettajuus | |
dc.subject.yso | pedagoginen ajattelu | |
dc.subject.yso | ajattelu | |
dc.subject.yso | arvot | |