Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHarju, Veera
dc.date.accessioned2020-05-29T06:14:41Z
dc.date.available2020-05-29T06:14:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69319
dc.description.abstractTämä kandidaatintutkielma käsittelee tunteisiin vetoavia ja tunteita herättäviä retorisia keinoja, joiden pyrkimyksenä on vakuuttaa yleisöä. Tutkimus kohdistui voittoa tavoittelemattoman järjestön Greenpeacen Twitter-julkaisuihin ja siihen, millaisten tunteisiin vetoavien retoristen keinojen avulla järjestö mahdollisesti pyrkii vakuuttamaan kohdeyleisönsä. Kohdeyleisöksi tutkimuksessa katsottiin Greenpeacen Twitter-tilin seuraajat. Aineisto sisälsi 65 Greenpeacen vuonna 2019 julkaisemaa Twitter-postausta ja niitä analysoitiin kvalitatiivisesti. Aineiston analyysissä keskityttiin tunnistamaan tunteita herättäviä vakuuttamiseen pyrkiviä keinoja sekä löydettyjen keinojen käyttötapoja. Tutkimusmenetelmä sovellettiin kahdesta aikaisemmin toteutetusta tutkimuksesta, jotka tarkastelivat voittoa tavoittelemattomien järjestöjen vakuuttamisstrategioita ja -keinoja kirjoitetun kielenkäytön näkökulmasta. Connorin ja Gladkovn (2004) tutkimus keskittyi voittoa tavoittelemattomien järjestöjen varainkeruukirjeisiin ja Nelzenin (2017) tutkimuksessa puolestaan tarkasteltiin eri järjestöjen vakuuttamiskeinoja sosiaalisen median alustoilla. Tutkimuksessa todettiin Greenpeacen pyrkivän vakuuttamaan kohdeyleisöään vetoamalla heidän tunteisiinsa. Käytetyimmiksi keinoiksi paljastuivat yleisön arvoihin sekä uskomuksiin vetoaminen sekä retoristen kysymysten käyttäminen julkaisuissa.fi
dc.format.extent24
dc.language.isoen
dc.subject.otheremotional appeal
dc.subject.otherpathos
dc.subject.otherGreenpeace
dc.titleEmotional appeals as persuasion techniques in non-profit organization Greenpeace’s Twitter account
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005293575
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoyleishyödylliset yhteisöt
dc.subject.ysotunteet
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysosuostuttelu
dc.subject.ysoTwitter
dc.subject.ysoretoriikka
dc.subject.ysonon-profit corporations
dc.subject.ysoemotions
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysopersuasion
dc.subject.ysoTwitter
dc.subject.ysorhetoric


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot