"Se kaikkien tuntema" : lukiolaisten innostus ja tietämys kotimaisista klassikoista sekä toiveet niiden opettamisesta
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä tutkimuksessa on tarkoitus selvittää, mitä klassikko merkitsee lukiolaisille, mitkä ovat opiskelijoiden mielestä kolme tärkeintä klassikkoa, kiinnostavatko klassikot lukiolaisia sekä miten lukiolaiset toivovat klassikoita opetettavan.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Näkökulmia filosofian opettamiseen : John Deweyn kasvatusfilosofian lähtökohdat, lukiolaisten mielipiteet filosofian oppikirjoista ja opettamisesta sekä lukiolaisten ontologiset sitoumukset
Törnroos, Siru (2009)Pro gradussa hahmottelen kuvaa filosofian opetuksesta sekä opiskelijoiden mielipiteistä sitä kohtaan lukiossa. Pääpaino on John Deweyn kasvatusfilosofian yhdistämisellä lukiolaisten omiin mielipiteisiin heidän omista ... -
Klassikkopaletti 2.0 : kirjallisuuden opetuksella tulevaisuuden taitojen opetukseen ja takaisin
Kaseva, Anu (2014)Tutkin pro gradu -tutkielmassani, miten opetusharjoittelun yhteydessä lukion ÄI5 Teksti, tyyli ja konteks-ti kurssille luodun blogipohjaisen Klassikkopaletti-internetsivuston ja siihen liittyvän työskentelyn kautta voidaan ... -
”Vaikeinta on nousta kaikkien eteen tuomittavaksi” : lukiolaisten käsityksiä puheiden pitämisestä äidinkielen oppitunneilla
Sippola, Laura (2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia käsityksiä lukiolaisilla on puheiden pitämisestä äidinkieli ja kirjallisuus -oppiaineessa. Puheella tarkoitan tutkimuksessani esiintymistilannetta, jossa yksi henkilö ... -
Lukiolaisten sanoja sisäiselle lapselle : puhefunktiot ja niiden vuorovaikutukselliset merkitykset dialogisesti rakentuvissa identiteeteissä
Auvinen, Elisa (2016)Nykyisen koulukulttuurin ihanteisiin kuuluvat opiskelijoiden monipuolinen tukeminen sekä avoin dialogi, jossa tunnustetaan subjektiivisen merkityksenannon tärkeys. Tutkielmani keskittyy äidinkielessä ja kirjallisuudessa ... -
Lukiolaisten virhekäsityksiä kemiallisesta tasapainosta
Inkala, Tuomas (2005)