Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKosonen, Erja
dc.contributor.authorPeurala, Katri
dc.date.accessioned2020-03-31T05:30:16Z
dc.date.available2020-03-31T05:30:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68384
dc.description.abstractMonet opiskelijat lähtevät opiskeluaikana mukaan järjestötoimintaan esimerkiksi oman opiskelualan ainejärjestöön. Järjestötoimintaan lähdetään mukaan monista syistä. Erityisen kiinnostavaa on, saako järjestötoiminnasta jotain sellaista, mitä pelkästä musiikinopettajan koulutuksesta ei saa. Tässä maisterintutkielmassa tutkin, mitä tietoja ja taitoja järjestötoiminnassa mukana oleminen kerryttää tulevaa työelämää ajatellen. Keskiössä ovat tietojen ja taitojen lisäksi opettajuus, ammatti-identiteetti ja verkostot järjestötoiminnan näkökulman kautta. Lopuksi pureudun vielä opiskelun ja järjestötoiminnan suhteeseen. Tutkielman aineisto on koottu viidestä haastattelusta. Haastateltavilla on kaikilla takanaan samankaltainen tausta järjestötoiminnasta opiskeluaikana. Haastattelut on toteutettu lukuvuoden 2018-2019 aikana. Tutkimustuloksista käy ilmi, että järjestötoiminnassa mukana oleminen on kehittänyt erityisesti organisointitaitoja, laajentanut ymmärrystä päätöksenteosta koulussa ja sen sisäisiä rakenteita. Järjestötoiminnan katsottiin myös antaneen sellaisia taitoja, joita ei suoraan koulutuksesta saa. Ammatti-identiteetin ja asiantuntijuuden suhteen järjestötoiminta nähtiin yhtenä osa-alueena. Järjestötoiminnassa mukana olemisen myötä koettiin, että verkostot olivat laajemmat ja moninaisemmat kuin ne olisivat olleet muuten. Jokaisen haastateltavan mielestä järjestötoimintaa opiskeluaikana tulisi tunnustaa enemmän ja opiskelijoiden tulisi saada enemmän tukea toiminnassa mukana olemiseen.fi
dc.format.extent55
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleJärjestötoiminta musiikinopettajan opettajuutta tukemassa : mitä tietoja ja taitoja musiikinopettaja voi saada työelämään järjestötoiminnasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202003312598
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3052
dc.subject.ysomusiikinopettajat
dc.subject.ysojärjestötoiminta
dc.subject.ysoopettajuus
dc.subject.ysoasiantuntijuus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot