Motorista kehitystä tukevaan kerhoon osallistuneiden oppilaiden oppimistuloksia ja opiskelustrategioita matematiikassa ja äidinkielessä
Reinikka, O., Sääkslahti, A., & Luukkonen, E. (2015). Motorista kehitystä tukevaan kerhoon osallistuneiden oppilaiden oppimistuloksia ja opiskelustrategioita matematiikassa ja äidinkielessä. Kielikukko, 34(3), 20-31. http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko_2015-3_nettiversio.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
Julkaisija
Suomen puhe-luki-yhdistys FinRAISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko_2015-3_nettiversio.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25229308
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Changes in achievement values from primary to lower secondary school among students with and without externalizing problems
Metsäpelto, Riitta-Leena; Taskinen, Päivi; Kracke, Bärbel; Silinskas, Gintautas; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Nurmi, Jari-Erik (Elsevier B.V., 2017)This study examined the effect of students' externalizing problems on changes in values that they attach to math across the transition from primary to lower secondary school. Data pertaining to externalizing problems and ... -
Diet quality and academic achievement : A prospective study among primary school children
Haapala, Eero; Eloranta, Aino-Maija; Venäläinen, Taisa; Jalkanen, Henna; Poikkeus, Anna-Maija; Ahonen, Timo; Lindi, Virpi; Lakka, Timo A. (Springer, 2017)Purpose Poor diet quality may impair academic achievement in children, but such evidence is limited. Therefore, we investigated the associations of healthy diet in Grade 1 assessed by Mediterranean Diet Score (MDS), ... -
Aktiiviset oppitunnit edistävät oppimista ja liikuntataitojen kehittymistä
Salin, Kasper (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Classroom effect on primary school students’ self-concept in literacy and mathematics
Vasalampi, Kati; Pakarinen, Eija; Torppa, Minna; Viljaranta, Jaana; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija (Springer, 2020)According to the big-fish-little-pond effect (BFLP) model, high individual academic performance in a particular subject is related to high self-concept in that subject, whereas high average classroom performance has a ... -
Acute effect of physical activity on academic outcomes in school‐aged youth : A systematic review and multivariate meta‐analysis
Muntaner‐Mas, Adrià; Morales, Javier S.; Martínez‐de‐Quel, Óscar; Lubans, David R.; García‐Hermoso, Antonio (Wiley-Blackwell, 2024)Background There has been an increase in the number of studies examining the effect of acute and chronic physical activity on academic outcomes in children and adolescents in the last two decades. We aimed to systematically ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.