Show simple item record

dc.contributor.authorTarnanen, Mirja
dc.contributor.authorKostiainen, Emma
dc.contributor.editorTarnanen, Mirja
dc.contributor.editorKostiainen, Emma
dc.date.accessioned2020-03-03T11:02:04Z
dc.date.available2020-03-03T11:02:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationTarnanen, M., & Kostiainen, E. (2020). Ilmiölähtöinen oppiminen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), <i>Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista</i> (pp. 7-19). Jyväskylän yliopisto. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256" target="_blank">http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256</a>
dc.identifier.otherCONVID_34836191
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68035
dc.description.abstractIlmiölähtöinen oppiminen on yksi pedagogisista lähestymistavoista oppimiseen. Se tarjoaa mahdollisuuden yhdistää oppijalähtöisyyden, tutkivan, yhteistoiminallisen ja oppiainerajat ylittävän oppimisen. Ilmiölähtöisessä oppimisessa kokemukset ja arkiajattelu ovat lähtökohta, josta käsin pyritään opiskeltavan ilmiön tutkimiseen ja oppimiseen eri oppiaineita ja tieteenaloja hyödyntäen. Ilmiön tulisikin olla tarpeeksi monipuolinen ja haasteellinen oppimisen näkökulmasta. Ilmiölähtöinen oppiminen voi parhaimmillaan harjaannuttaa ryhmätyötaitoja ja kollaboratiivista ongelmanratkaisua, kun ilmiöitä lähestytään tutkivan oppimisen keinoin pienryhmissä. Opettajan tehtävänä on puolestaan ohjata ja tukea ryhmäprosessien edistymistä. Ilmiölähtöisessä oppimisessa arviointi kohdistuu myös oppimisprosessiin ja arviointivastuu on jaettua, koska tavoitteiden saavuttamista ja ilmiötyöskentelyn antia tarkastellaan myös itse- ja vertaisarvioinnin avulla.fi
dc.format.extent256
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofIlmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista
dc.relation.urihttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherilmiölähtöinen oppiminen
dc.subject.otheroppiainerajat ylittävä oppiminen
dc.titleIlmiölähtöinen oppiminen
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202003032257
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-39-7792-4
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange7-19
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumberOKM/41/523/2017
dc.subject.ysoilmiöt
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysooppiaineet
dc.subject.ysotutkiva oppiminen
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3974
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2630
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5296
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18173
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
jyx.fundingprogramMuutfi
jyx.fundingprogramOthersen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright