Genre analysis of contemporary horror movie trailers
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Elokuvatrailerit ovat tärkein ja näkyvin mainonnan muoto uusille elokuville. Trailerit ovat yleensä n. 2.5 minuutin mittaisia mainosvideoita, joihin on koottu yhteen mainostettavan elokuvan parhaiten myyviä ominaisuuksia. Elokuvan osia editoidaan yhteen montaasiksi, jonka tavoitteena on saada ihmiset kiinnostumaan tulevasta elokuvasta ja näin maksimoida kyseisen elokuvan kaupallinen menestys. Elokuvatrailerin tärkeimpiä osa-alueita elokuvan mainostamiselle ovat ääni, ”tähdet” (esim. näyttelijät), sekä elokuvan tarina ja genre.
Kyseisestä aiheesta on vain vähän tutkimusta, erityisesti genreanalyysin keinoin. Tämän tutkielman tavoitteena oli selvittää tarkemmin elokuvatrailereille ominaisia piirteitä, keskittymällä 2017 vuonna julkaistujen kauhuelokuvien mainontaan. Kauhuelokuvien trailereita tutkittiin genreanalyysin keinoin, keskittyen edellä mainittuihin trailereiden tärkeimpiin ominaisuuksiin. Tutkielmassa analysoitiin kymmentä traileria ja näiden pohjalta kehitettiin kolmevaiheinen elokuvatrailerin rakenne ja kuvattiin kunkin vaiheen ominaisuuksia.
Tutkimuksen tuloksena saatiin selville, että lähes kaikki tutkitut trailerit noudattivat samanlaista kaavaa ja hyödynsivät samankaltaisilla tavoilla mm. ääntä, editointia ja viittauksia elokuvan tekijöihin. Trailereiden välillä havaittiin myös eroja mm. elokuvan tarinaan ja genreen viittaamisessa sekä musiikin käytössä. Tutkimuksen tulokset antoivat hyvän yleiskuvan nyky-kauhuelokuvien trailereista ja niiden rakenteesta sekä elokuvatrailereista yleensä.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“But of course I wouldn't be writing this if it hadn't gotten worse” : narrator and genre conventions of r/nosleep horror stories
Minkkinen, Laura (2021)Internet-kauhutarinat ovat kasvaneet suureen suosioon 2000-luvulla, ja Reddit-verkkosivuston kauhutarinoihin keskittyvässä Nosleep-yhteisössä onkin jo yli 14 miljoonaa jäsentä. Kuka tahansa saa julkaista kirjoittamansa ... -
Make It Vegan : How Advertisements for Cosmetics Construct Vegan Representation
Hyppölä, Jenni (2023)Veganismi on yleistynyt hurjasti viimeisten vuosien aikana, ja sen myötä myös vegaanisien tuotteiden mainonta. Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään, että kuinka vegaanisten kosmetiikkatuotteiden mainonnassa rakennetaan ... -
The portrayals of women in advertisements and their brand-related impacts: A study in Vietnam
Nguyen, Chuong (2020)The liberation movement in the 1960s seeking equal rights, opportunities and freedom for women initiated the interests in gender stereotypes in advertising. Since then, the pursuit of gender equality for women in different ... -
Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad
Anipa, Florence (2020)Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ... -
The functions of English in advertising in Finland
Viitamäki, Minna (2003)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.