What increases LinkedIn usage activity
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Sosiaalisen median palveluiden, kuten LinkedIn, käyttö on kasvanut huomattavaa vauhtia viime vuosien aikana. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on vastata tutkimuskysymykseen ”Mitkä tekijät kasvattavat LinkedIn käytön aktiivisuutta?”. Tutkimus toteutettiin riippumattomana satunnaisotantana. Julkaistiin verkkokysely ja kerättiin 106 vastausta, jotka analysoitiin. Tutkimuksen tulokset näyttävät, että utilitaristinen sekä hedoninen arvo, jonka käyttäjät saavat käyttäessään LinkedIniä, on kytköksissä palvelun käytön aktiivisuuteen. Utilitaristinen motivaatio on vahvemmin kytköksissä käytön aktiivisuuteen, kuin hedoninen motivaatio. Käyttäjän LinkedIn verkoston koko korreloi myös käytön aktiivisuuden kanssa, mutta korrelaatio on suhteellisen heikko. Lisää tutkimuksia tarvitaan, jotta pystytään paremmin ymmärtämään käyttäjien motivaatioita LinkedIn käytön takana. The usage of social networking sites such as LinkedIn has increased rapidly in the past years. The purpose of this study is to answer to the research question “What factors increase LinkedIn usage activity?”. The study was conducted as a quantitative study using the simple random sampling method. An online survey was conducted and 106 responses were gathered and analyzed. The results of the study show that the utilitarian and hedonic value brought to users when utilizing LinkedIn, is connected to the service’s usage activity. The utilitarian motivation is more strongly connected to the usage activity than the hedonic motivation. The size of the user’s LinkedIn network also correlates positively with usage activity, though the correlation is relatively weak. More studies are needed to better understand the reasons providing motivation for LinkedIn usage.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Personal branding or employee advocacy : expert's use of social networking site
Makkonen, Pekka; Schutskoff, Sanna (Decision Sciences Institute, 2017)This paper deals with social media in building experts’ professional images. In the theoretical part, online communities are discussed in the light of the paper’s topic. The study relies on technological adoption models, ... -
Technostress and social networking services : Explaining users' concentration, sleep, identity, and social relation problems
Salo, Markus; Pirkkalainen, Henri; Koskelainen, Tiina (Wiley-Blackwell, 2019)It is common for users of social networking sites and services (SNS) to suffer from technostress and the various associated strains that hinder their well‐being. Despite prior SNS stress studies having provided valuable ... -
Verkostot, paikallisuus ja eriarvoisuus
Salminen, Veli-Matti (Jyväskylän yliopisto, 2012) -
What Enables Skilled Immigrant Women to Build Career-important Social Networks?
Shaymardanov, Mukhammadyusuf; Lämsä, Anna-Maija; Heikkinen, Suvi (Kaunas University of Technology, 2023)An aging workforce and a decreasing population have increased the need for immigration and international workers in European societies. The aim of this study is to contribute to literature on international workers and their ... -
Transformative technologies, spatial changes : essays on mobile phones and the Internet
Taipale, Sakari (University of Jyväskylä, 2009)Sakari Taipale tarkastelee väitöskirjassaan sitä, kuinka matkapuhelimen ja internetin käyttö vaikuttaa sosiaalisten tilojen muodostumiseen.Uudet informaatio- ja kommunikaatioteknologiat ovat monipuolistaneet sosiaalisen ...