Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRönkkö, Mikko
dc.contributor.authorToivonen, Julia
dc.date.accessioned2020-01-20T11:28:39Z
dc.date.available2020-01-20T11:28:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67390
dc.description.abstractSosiaalisen median palveluiden, kuten LinkedIn, käyttö on kasvanut huomattavaa vauhtia viime vuosien aikana. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on vastata tutkimuskysymykseen ”Mitkä tekijät kasvattavat LinkedIn käytön aktiivisuutta?”. Tutkimus toteutettiin riippumattomana satunnaisotantana. Julkaistiin verkkokysely ja kerättiin 106 vastausta, jotka analysoitiin. Tutkimuksen tulokset näyttävät, että utilitaristinen sekä hedoninen arvo, jonka käyttäjät saavat käyttäessään LinkedIniä, on kytköksissä palvelun käytön aktiivisuuteen. Utilitaristinen motivaatio on vahvemmin kytköksissä käytön aktiivisuuteen, kuin hedoninen motivaatio. Käyttäjän LinkedIn verkoston koko korreloi myös käytön aktiivisuuden kanssa, mutta korrelaatio on suhteellisen heikko. Lisää tutkimuksia tarvitaan, jotta pystytään paremmin ymmärtämään käyttäjien motivaatioita LinkedIn käytön takana.fi
dc.description.abstractThe usage of social networking sites such as LinkedIn has increased rapidly in the past years. The purpose of this study is to answer to the research question “What factors increase LinkedIn usage activity?”. The study was conducted as a quantitative study using the simple random sampling method. An online survey was conducted and 106 responses were gathered and analyzed. The results of the study show that the utilitarian and hedonic value brought to users when utilizing LinkedIn, is connected to the service’s usage activity. The utilitarian motivation is more strongly connected to the usage activity than the hedonic motivation. The size of the user’s LinkedIn network also correlates positively with usage activity, though the correlation is relatively weak. More studies are needed to better understand the reasons providing motivation for LinkedIn usage.en
dc.format.extent53
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.titleWhat increases LinkedIn usage activity
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202001201331
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysososiaaliset verkostot
dc.subject.ysoverkostoituminen
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysoLinkedIn
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysosocial networks
dc.subject.ysonetworking (making contacts)
dc.subject.ysoonline communities
dc.subject.ysoLinkedIn
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot