University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

What increases LinkedIn usage activity

Icon
2.2Mb

Authors
Toivonen, Julia
Date
2019
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Sosiaalisen median palveluiden, kuten LinkedIn, käyttö on kasvanut huomattavaa vauhtia viime vuosien aikana. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on vastata tutkimuskysymykseen ”Mitkä tekijät kasvattavat LinkedIn käytön aktiivisuutta?”. Tutkimus toteutettiin riippumattomana satunnaisotantana. Julkaistiin verkkokysely ja kerättiin 106 vastausta, jotka analysoitiin. Tutkimuksen tulokset näyttävät, että utilitaristinen sekä hedoninen arvo, jonka käyttäjät saavat käyttäessään LinkedIniä, on kytköksissä palvelun käytön aktiivisuuteen. Utilitaristinen motivaatio on vahvemmin kytköksissä käytön aktiivisuuteen, kuin hedoninen motivaatio. Käyttäjän LinkedIn verkoston koko korreloi myös käytön aktiivisuuden kanssa, mutta korrelaatio on suhteellisen heikko. Lisää tutkimuksia tarvitaan, jotta pystytään paremmin ymmärtämään käyttäjien motivaatioita LinkedIn käytön takana.
 
The usage of social networking sites such as LinkedIn has increased rapidly in the past years. The purpose of this study is to answer to the research question “What factors increase LinkedIn usage activity?”. The study was conducted as a quantitative study using the simple random sampling method. An online survey was conducted and 106 responses were gathered and analyzed. The results of the study show that the utilitarian and hedonic value brought to users when utilizing LinkedIn, is connected to the service’s usage activity. The utilitarian motivation is more strongly connected to the usage activity than the hedonic motivation. The size of the user’s LinkedIn network also correlates positively with usage activity, though the correlation is relatively weak. More studies are needed to better understand the reasons providing motivation for LinkedIn usage.
 
Keywords
sosiaalinen media sosiaaliset verkostot verkostoituminen verkkoyhteisöt LinkedIn social media social networks networking (making contacts) online communities
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202001201331

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23369]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Personal branding or employee advocacy : expert's use of social networking site 

    Makkonen, Pekka; Schutskoff, Sanna (Decision Sciences Institute, 2017)
    This paper deals with social media in building experts’ professional images. In the theoretical part, online communities are discussed in the light of the paper’s topic. The study relies on technological adoption models, ...
  • Verkostot, paikallisuus ja eriarvoisuus 

    Salminen, Veli-Matti (Jyväskylän yliopisto, 2012)
  • Attainment and reflection : the role of social capital and regrets in developmental regulation 

    Jokisaari, Markku (University of Jyväskylä, 2007)
  • Transformative technologies, spatial changes : essays on mobile phones and the Internet 

    Taipale, Sakari (University of Jyväskylä, 2009)
    Sakari Taipale tarkastelee väitöskirjassaan sitä, kuinka matkapuhelimen ja internetin käyttö vaikuttaa sosiaalisten tilojen muodostumiseen.Uudet informaatio- ja kommunikaatioteknologiat ovat monipuolistaneet sosiaalisen ...
  • Personal Social Networks of Community-Dwelling Oldest Old During the Covid-19 Pandemic : A Qualitative Study 

    Kulmala, Jenni; Tiilikainen, Elisa; Lisko, Inna; Ngandu, Tiia; Kivipelto, Miia; Solomon, Alina (Frontiers Media SA, 2021)
    The COVID-19 pandemic and its related restrictions have affected the everyday life of older people. Advanced age is a significant predisposing factor for a more severe COVID-19 infection, increasing the risk for hospitalization ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre