Pedagogy, ICT and creativity
Vesisenaho, M. (2019). Pedagogy, ICT and creativity. In T. P. Szabó, K. Fenyvesi, G. Soundararaj, & T. Kangasvieri (Eds.), Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' Handbook (pp. 74-76). Jyväskylän yliopisto. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 University of Jyväskylä, “Everyday Creativity” Consortium
2020:46 | 2021:33 | 2022:42 | 2023:66 | 2024:54 | 2025:3
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-951-39-7856-3Kuuluu julkaisuun
Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' HandbookAsiasanat
Alkuperäislähde
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34004593
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
This project has been funded with support from the European Commission. Project no.: 2017-1-RO01-KA201-037185Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tuottavan hämmennyksen äärellä : näkökulmia feministiseen pedagogiikkaan ympäristökriisien aikakaudella
Hyvärinen, Pieta; Koistinen, Aino-Kaisa; Koivunen, Tuija (Sukupuolentutkimuksen seura, 2021)Artikkelissa hahmottelemme ympäristökriisit huomioivaa ja ympäristön suhteen vastuullista toimijuutta tuottavaa feminististä pedagogiikkaa tiedontuotannon kysymyksenä. Tarkastelemme ensinnäkin feministisen pedagogiikan eri ... -
Multiple Creativities Put to Work for Creative Ecologies in Teacher Professional Learning : A Vision and Practice of Everyday Creativity
Szabó, Tamás Péter; Burnard, Pamela; Harris, Anne; Fenyvesi, Kristóf; Soundararaj, Gomathy; Kangasvieri, Tea (Palgrave Macmillan, 2021)In this chapter, we argue for a new vision for teacher professional learning based on the diverse creativities as practice which catalyzes educational change in whole-school contexts. We argue that it is possible (and ... -
Creativity is overrated! Is creativity overrated? : new strategies for the good old ”ouvroir de littérature potentielle”?
Ostermayer, Fritz (Department of Music, Art and Culture Studies, 2015) -
Everyday creativity : boosting creative resources with Finnish models of education : teachers' handbook
Szabó, Tamás Péter; Fenyvesi, Kristóf; Soundararaj, Gomathy; Kangasvieri, Tea (2019)This Handbook is the result of several conversations and activities that took place during a blended in-service teacher education course “Everyday Creativity – Boosting the internal creative resources of European schools ... -
Implementing multilingual pedagogy in Finnish ECEC groups : from monolingual practices towards more systematic approaches
Aerila, Juli-Anna; Tyrer, Maria; Harju-Luukkainen, Heidi; Repo, Elisa; Bayram, Siddik (Routledge, Taylor & Francis Group, 2024)The study explores the implementation of multilingual pedagogy in Finnish early childhood education and care (ECEC) settings. Utilising the LangPeda assessment tool, data were collected from 82 ECEC groups across 47 centres. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.