Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKontkanen, Anna-Reetta
dc.date.accessioned2019-12-11T11:38:47Z
dc.date.available2019-12-11T11:38:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66744
dc.description.abstractTutkimus osoittaa fyysisen aktiivisuuden, erityisesti yhdistettynä opetukseen, vaikuttavan oppimiseen positiivisesti. Muokkaamalla aivojen toimintaa ja rakennetta liikunta vaikuttaa positiivisesti moniin tärkeisiin oppimistekijöihin, kuten muistiin, tarkkaavaisuuteen ja toiminnanohjaukseen. Vaikka aiheesta tehty tutkimus on lisääntynyt huomattavasti viimeisen vuosikymmenen aikana, näyttää siltä, ettei tieto liikunnan positiivisista oppimisvaikutuksista ole vielä laajasti saavuttanut opettajia. Vaikuttaakin siltä, että fyysisen aktiivisuuden ja kielenopetuksen yhdistäminen on erittäin vähän hyödynnetty, mutta tehokas keino parantaa oppimistuloksia. Tämä maisterintutkielma käsittelee liikunnan ja englanninopetuksen yhdistämistä ja pyrkii vastaamaan seuraaviin kysymyksiin: Miksi olisi kannattavaa yhdistää liikuntaa kielenopetukseen, kuinka fyysinen aktiivisuus vaikuttaa kielen oppimiseen ja kuinka englanninopettajat voivat tehdä oppitunneistaan liikunnallisempia yhdistämällä liikettä kielisisällön opettamiseen? Työ koostuu kahdesta osasta: aiheen teoreettisen taustan esittelystä ja materiaalipaketista. Liikunnallisten englannintuntien tavoitteina on saada oppilaat liikkumaan mahdollisimman paljon oppitunnin aikana yhdistämällä liikettä kielen oppimiseen ja opettamiseen ja saada näin parempia oppimistuloksia. Materiaalipaketin tavoitteena on inspiroida ja kannustaa useampia opettajia kokeilemaan fyysisesti aktiivisia menetelmiä englannin opetuksessa antamalla esimerkkejä liikkeen ja englanninopetuksen yhdistämisestä. Materiaalipaketti sisältää esipuheen opettajille ja 24 tehtävää. Tehtävät on suunniteltu alakouluun sopiviksi, mutta kaikkia ideoita voi helposti muokata ja hyödyntää englannin opetukseen monella eri tasolla, sillä materiaalipaketti toimii nimenomaan kokoelmana ideoita ja esimerkkejä liikunnallisesta kieltenopetuksesta.fi
dc.format.extent86
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherEFL
dc.subject.othermaterial package
dc.subject.otherphysically active language lessons
dc.subject.othermovement
dc.titleMoved by English : incorporating movement into English as foreign language lessons - a material package
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912115209
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysofyysinen aktiivisuus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysolanguage teaching
dc.subject.ysophysical activeness
dc.subject.ysolearning
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot