Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTergujeff, Elina
dc.contributor.authorHolopainen, Emmi
dc.date.accessioned2019-12-11T11:18:59Z
dc.date.available2019-12-11T11:18:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66740
dc.description.abstractTämä tutkimus keskittyi selvittämään, millaisia uskomuksia eräässä suomalaisessa yliopistossa opiskelevilla vieraiden kielten pääaineopettajaopiskelijoilla on kielten oppimisesta. Sen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta kyseisistä uskomuksista, sillä ne ovat merkittävä tekijä kielten opetuksessa. Tutkimuksella oli kaksi päämäärää: (1) selvittää millaisia kielten oppimiseen liittyviä uskomuksia tutkittavilla opiskelijoilla on sekä (2) verrata tuloksia samankaltaiseen tutkimukseen, joka on toteutettu Turkissa (Altan 2006), ja kartoittaa voidaanko näitä tuloksia toistaa tai laajentaa muihin kansallisuuksiin. Tämä tutkimus toteutettiin kertaluontoisella, suljetulla verkkokyselyllä, ja siihen osallistui englannin, ruotsin, venäjän, saksan ja ranskan pääaineopiskelijoita. Analyysi kuitenkin keskityttiin ainoastaan englannin, ruotsin ja venäjän opiskelijoihin, sillä saksan ja ranskan opiskelijoita ei osallistunut tarpeeksi suurta määrää. Tulokset osoittivat, että osallistuneilla opiskelijoilla on joukko erilaisia uskomuksia kielten oppimisesta, joiden pätevyysaste vaihteli, sekä vertailtavien kieliryhmien väliltä löytyi paljon yhtäläisyyksiä, minkä osoitti uskomuksista muodostunut, hyvin samankaltainen kokonaiskuva ryhmien välillä. Lisäksi tulosten vertailu paljasti, että jokaisen ryhmän uskomuksista muodostui heille ominaisia piirteitä. Tulosten vertailu Altanin (2006) tutkimuksen kanssa toi ilmi odotettua vähemmän samankaltaisuuksia ja enemmän eroavaisuuksia suomalaisten ja turkkilaisten opiskelijoiden ja heidän kielenoppimiseensa liittyvien uskomusten välillä.fi
dc.format.extent28
dc.language.isoen
dc.subject.otherlanguage learner
dc.titleExploring language learning beliefs of foreign language teacher students
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912115205
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysouskomukset
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysostudents
dc.subject.ysobeliefs
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysoforeign languages


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot