dc.contributor.advisor | Tergujeff, Elina | |
dc.contributor.author | Holopainen, Emmi | |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T11:18:59Z | |
dc.date.available | 2019-12-11T11:18:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66740 | |
dc.description.abstract | Tämä tutkimus keskittyi selvittämään, millaisia uskomuksia eräässä suomalaisessa yliopistossa opiskelevilla vieraiden kielten pääaineopettajaopiskelijoilla on kielten oppimisesta. Sen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta kyseisistä uskomuksista, sillä ne ovat merkittävä tekijä kielten opetuksessa. Tutkimuksella oli kaksi päämäärää: (1) selvittää millaisia kielten oppimiseen liittyviä uskomuksia tutkittavilla opiskelijoilla on sekä (2) verrata tuloksia samankaltaiseen tutkimukseen, joka on toteutettu Turkissa (Altan 2006), ja kartoittaa voidaanko näitä tuloksia toistaa tai laajentaa muihin kansallisuuksiin. Tämä tutkimus toteutettiin kertaluontoisella, suljetulla verkkokyselyllä, ja siihen osallistui englannin, ruotsin, venäjän, saksan ja ranskan pääaineopiskelijoita. Analyysi kuitenkin keskityttiin ainoastaan englannin, ruotsin ja venäjän opiskelijoihin, sillä saksan ja ranskan opiskelijoita ei osallistunut tarpeeksi suurta määrää. Tulokset osoittivat, että osallistuneilla opiskelijoilla on joukko erilaisia uskomuksia kielten oppimisesta, joiden pätevyysaste vaihteli, sekä vertailtavien kieliryhmien väliltä löytyi paljon yhtäläisyyksiä, minkä osoitti uskomuksista muodostunut, hyvin samankaltainen kokonaiskuva ryhmien välillä. Lisäksi tulosten vertailu paljasti, että jokaisen ryhmän uskomuksista muodostui heille ominaisia piirteitä. Tulosten vertailu Altanin (2006) tutkimuksen kanssa toi ilmi odotettua vähemmän samankaltaisuuksia ja enemmän eroavaisuuksia suomalaisten ja turkkilaisten opiskelijoiden ja heidän kielenoppimiseensa liittyvien uskomusten välillä. | fi |
dc.format.extent | 28 | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | language learner | |
dc.title | Exploring language learning beliefs of foreign language teacher students | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201912115205 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | uskomukset | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | vieraat kielet | |
dc.subject.yso | students | |
dc.subject.yso | beliefs | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | foreign languages | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |