Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMäkinen, Raino
dc.contributor.advisorKujala, Janne V.
dc.contributor.authorVenäläinen, Irene
dc.date.accessioned2019-11-20T06:46:44Z
dc.date.available2019-11-20T06:46:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66431
dc.description.abstractTämä tutkielma kuvaa erään tavan mallintaa kirjain-äännevastaavuuksien oppimista. Malli on luotu Ekapeliä varten käyttäen apuna pelistä kerättyä dataa. Mallin toteutuksessa käytettiin bayesilaisen tilastotieteen menetelmiä. Tavoitteena oli käyttää mallia uuden adaptaation luomiseen. Malli ei kuitenkaan sopinut suoraan pelin adaptaatiossa käytettäväksi laskennallisista ongelmista johtuen. Mallin avulla haluttiin myös visualisoida pelaajan osaamista ja kuvaajien avulla voidaankin helposti näyttää kokonaiskuva kirjainten osaamisesta.fi
dc.description.abstractThis thesis describes a bayesian model for learning letter-sound correspondences. The model was created for Ekapeli using data from the game. The model was created using bayesian methods. Purpose of the model was to create a new adaptation for Ekapeli. Because of high computational time, the model doesn't suite for an adaptation without simplifications. Another goal for the model was to help visualize the player's learning. The model suited well for visualizing the player's knowledge of the letter-sound correspondences.en
dc.format.extent65
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherbayesilainen tilastotiede
dc.subject.otherEkapeli
dc.subject.otherMarkovin ketju Monte Carlo
dc.titleKirjain-äännevastaavuuden oppimisen mallinnus bayesilaisella menetelmällä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201911204944
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysooppimispelit
dc.subject.ysoMarkovin ketjut
dc.subject.ysopelit
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot