Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus?
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2019). Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus?. In H. Alaniska, H. Keurulainen, & T.-M. Tauriainen (Eds.), Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa (pp. 1-4). Oulun ammattikorkeakoulu. ePooki. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206
Julkaistu sarjassa
ePookiPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2019
Osaamisperustaisuus, autenttisuus, ubiikit oppimisen ympäristöt, geneeristen taitojen kehittyminen, into ja kyky oppia uutta sekä kehittää ja jakaa osaamista muuttuvissa ympäristöissä – tässä muutama esimerkki pyrkimyksistä, joita eri yliopistot painottavat opetussuunnitelmalinjauksissaan. Sanoista siis tekoihin – mutta miten? Opettajankouluttajina halusimme kääriä hihat ja luoda opintojaksoja, joissa pyrimme vastaamaan näihin vaatimuksiin. Tervetuloa kurkistamaan yhteen näistä, neljän opintopisteen Perusopetuksen toimintaympäristö ja koulun kehittäminen -opintojaksoomme.
Julkaisija
Oulun ammattikorkeakouluKuuluu julkaisuun
Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissaISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-2022Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33164630
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Building coherence and impact : differences in Finnish school level curriculum making
Soini, Tiina; Pyhältö, Kirsi; Haverinen, Kaisa; Sullanmaa, Jenni; Leskinen, Esko; Pietarinen, Janne (Springer Science and Business Media LLC, 2022)The study aims to gain a better understanding on how curriculum making regulated by reform’s implementation strategy contributes to teachers’ and teacher communities perceived curriculum coherence, and further to the impact ... -
Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajien digitaalinen osaaminen
Vauhkonen, Anneli; Saaranen, Terhi Kristiina; Pajari, Juha; Salminen, Leena; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika Katarina; Koivula, Meeri; Lähteenmäki, Marja-Leena; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Ryhtä, Iina; Mikkonen, Kristina; Kääriäinen, Maria; Sormunen, Marjorita (Sairaanhoitajien koulutussäätiö, 2020)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan (soteku) opettajien (n=388) digitaalista osaamista osana TerOpe-hanketta. Aineisto kerättiin DigCompEdu CheckIn Self-reflection Tool -itsearviointityökaluun ... -
Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajien osaaminen ja sen kehittäminen
Mikkonen, Kristina; Koivula, Meeri; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika; Kuivila, Heli-Maria; Lähteenmäki, Marja-Leena; Koskimäki, Minna; Mäki-Hakola, Hanne; Wallin, Outi; Saaranen, Terhi; Sormunen, Marjorita; Kokkonen, Kukka-Maaria; Kiikeri, Janette; Salminen, Leena; Ryhtä, Iina; Elonen, Imane; Kääriäinen, Maria (Oulun yliopisto, 2019)Johdanto: Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan (soteku) toimintaympäristö on jatkuvasti muuttuva ja kehittyvä. Jotta pätevien opettajien saatavuus turvataan myös tulevaisuudessa, tarvitaan jatkuvaa terveystieteiden ... -
Creative Engagement in Online and Hybrid Teacher's Professional Development Programs
Fenyvesi, Kristof; Nurhasanah, Farida (Tallinna ülikool, 2022)This chapter briefly introduces a few critical aspects of online and hybrid Teachers’ Professional Development (TPD) program design, based on our experiences concerning the facilitation of hybrid TPD programs for Southeast ... -
Oppijan ja opettajan oikeus digitaaliseen osaamiseen : digitaalisen polarisaation uhkakuvista tasa-arvoiseen osaamisen kehittämiseen
Näykki, Piia; Ahlström, Emilia; Manu, Mari; Penttinen, Silja; Nousiainen, Tuula (Niilo Mäki Instituutti, 2023)Tämän narratiivisen katsausartikkelin tavoitteena on osallistua keskusteluun digitaalisesta polarisaatiosta ja tuoda esiin näkökulmia oppilaiden ja opettajien digitaalisesta osaamisesta ja osaamisen kehittämisestä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.