Sulautuva oppiminen ja yhteisöllisyys : bloggausta, kielen oppimista ja yhteistyötä kahdella mantereella
Muhonen, A. & Teerenhovi, S. (2019). Sulautuva oppiminen ja yhteisöllisyys: bloggausta, kielen oppimista ja yhteistyötä kahdella mantereella. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 10 (5). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta...
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2019Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2019
Vlogataan ja blogataan Torontossa ja Helsingissä -projektin keskeisenä ajatuksena oli yhdistää samassa vaiheessa suomen kielen opintojaan olevat kielen opiskelijat oppimaan yhdessä ja toisiltaan internetin ja sosiaalisen median välityksellä blogeja ja vlogeja tehden ja niistä keskustellen. Sulautuva oppiminen (blended learning) ja sen kautta luotu verkkovälitteinen yhteistyö ja yhteisön tuki toivat oppimiseen uusia mahdollisuuksia. Tässä artikkelissa tarkastellaan opiskelijoiden kokemuksia yhteisöllisyydestä, yhteistyöstä, yleisöstä ja kommunikaatiosta sekä tuen merkityksestä.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2019/sulautuva-oppiminen-ja-yhteisollisyys-bloggausta-kielen-oppimista-ja-yhteistyota-kahdella-mantereellaMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opiskelijoiden podcastit ja vlogit kielenoppimisen ja arvioinnin tukena
Vaakanainen, Veijo (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Tieto- ja viestintäteknologia tarjoaa monia mahdollisuuksia kielen oppimiseen, opettamiseen ja arviointiin. Podcastit ja vlogit ovat monille opiskelijoille vapaa-ajalta tuttuja, mutta yliopisto-opetuksessa niitä on ... -
“Thanks for Watching.” The Effectiveness of YouTube vlogendorsements
Munnukka, Juha; Maity, Devdeep; Reinikainen, Hanna; Luoma-aho, Vilma (Pergamon Press, 2019)This study examines the effectiveness of brand endorsements in vlogs (video blogs) by assessing the role of audience participation, parasocial relationship, and valence toward vlog endorsements on the perceived credibility ... -
Vapaaehtoiset suomen kielen oppimista tukemassa
Leskinen, Kirsi (2016)Tutkielmani käsittelee vapaaehtoistoimintaa, jonka tavoitteena on tukea maahanmuuttajien suomen kielen oppimista. Tämänhetkinen kotouttamispolitiikka korostaa kolmannen sektorin roolia viranomaispalveluiden täydentäjänä, ... -
Opiskelijat vertaisopettajina : opetusvideoita ja sulautuvaa oppimista tiedonhankinnan kurssilla
Puputti, Tiia (Suomen Tieteellinen Kirjastoseura, 2017)Vertaisoppimista hyödyntämällä voidaan luoda vuorovaikutuksellisia oppimistilanteita sekä tukea opiskelijan toimijuutta. Toteuttamallani sulautuvalla tiedonhankinnan kurssilla opiskelijat työstävät omaa oppimispolkuaan ... -
Sosiaalisen median vaikuttajien ja yritysten väliset brändiyhteistyöt : miksi, kenen kanssa ja miten yhteistyötä tehdään?
Toivanen, Petra (2018)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, mitkä ovat sosiaalisen median vaikuttajien ja yritysten edustajien tavoitteet brändiyhteistyössä, millaisia valintaperusteita osapuolilla on toisilleen ja miten osapuolten brändiyhteist ...