Primed Authenticity : How Priming Impacts Authenticity Perception of Social Media Influencers
Luoma-aho, V., Pirttimäki, T., Maitly, D., Munnukka, J., & Reinikainen, H. (2019). Primed Authenticity : How Priming Impacts Authenticity Perception of Social Media Influencers. International Journal of Strategic Communication, 13(4), 352-365. https://doi.org/10.1080/1553118X.2019.1617716
Julkaistu sarjassa
International Journal of Strategic CommunicationTekijät
Päivämäärä
2019Oppiaine
MarkkinointiViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipMarketingCorporate CommunicationBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© 2019 The Authors. Published with license by Taylor & Francis Group, LLC.
Though organizations increasingly collaborate with social media influencers, such as bloggers and videobloggers, little is known as to how the contextual cues related to sponsored content affect the authenticity perception of the social media influencers among audience members. This study explores how positive and negative priming of sponsored content shapes the authenticity perception of the vlogger among its audience members. Four different manipulation conditions were constructed to study a U.S. based travel vlog on Qualtrics, with data collected via Amazon’s Mechanical Turk. A theory-guided content analysis of 211 open viewer responses was conducted to compare perceptions of authenticity between the manipulation groups. The results verified the significance of priming: the same sponsored content can result in opposite reactions among the audience members depending on the positive/negative valence of the introductory text attached, highlighting the central importance of strategic communication related to the perception of sponsored content. The results also point out the importance of audience member engagement for experienced authenticity: The manipulation of audience participation with the vlog had a stronger effect on the perception of authenticity of the vlogger than the positive/negative valence of the introductory text.
...
Julkaisija
Taylor & FrancisISSN Hae Julkaisufoorumista
1553-118XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/32712333
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1355]
Rahoittaja(t)
TEKES; Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Muut, TEKES; Akatemiaohjelma, SALisätietoja rahoituksesta
This work was supported by industry partners and a research grant from Business Finland for the research project "Opening the Black Box of Content Marketing".Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Hassan Maikal, aina paikal” : vloggaaminen, kuuluminen ja intersektionaalisuus
Westinen, Elina (Nuorisotutkimusseura, 2019)Artikkeli käsittelee kuulumisen ja kuulumattomuuden intersektionaalista rakentumista suomalaisessa nuorisokulttuurissa yhden tapaustutkimuksen kautta. Erityisesti tutkin sitä, miten tubettaja ja rap-artisti Hassan Maikal ... -
Tervetuloa mun päivään - ja elämään! : yksityisen ja julkisen rajanteko suomalaisten nais- ja miestubettajien my day -videoilla
Roiha, Paula (2017)Tässä tutkimuksessa tutkitaan, miten tubettajat ylittävät yksityinen/julkinen -dualismia YouTuben my day -videoilla. Tutkimuksen lähtökohtana on Sarah Michele Fordin teoria julkisesta ja yksityisestä jatkumona. Ford liittää ... -
Who holds the real influence? : generation z’s perceptions on influencers and social influence
Kääpä, Laura (2021)Sosiaalisessa mediassa toimivien vaikuttajien määrä on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina. Organisaatiot pyrkivät luomaan näiden sosiaalisen median vaikuttajien kanssa samaistuttavia sisältöjä, joiden avulla tavoitellaan ... -
Social media influencers in Finland : brand fit and communication strategy roles
Huttula, Tia (2020)Vaikuttajamarkkinointi on kasvussa sosiaalisessa mediassa, kun muiden massamedioiden käyttö ja suosio on laskussa. Samaan aikaan yritykset etsivät tehokkaampia työkaluja yleisön tavoittamiseen sekä asiakkaiden kanssa ... -
The Process of Selecting Influencers for Marketing Purposes in an Organisation
Huttula, Tia; Karjaluoto, Heikki (Springer, 2023)Influencer marketing practices are growing on social media channels, while the usage of other mass-media channels is decreasing, prompting organisations to search for new tools with which to communicate efficiently with ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.