Managing a start-up brand from founder competence and nets
Tekijät
Päivämäärä
2019Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
This Master’s degree thesis research studies the phenomenon of branding in a start-up context through the concepts of brand orientation, branding activities, brand design and brand identity. An especial focus is placed on how founder and employee traits such as reputation can be managed into the start-up company brand.
Branding and rebranding are processes that most organizations have to go through at some point of their life cycle, regardless of their size. Start-up companies represent organizations where no organizational structures or brand exist, and need to establish a
corporate brand in a short time in order to not vanish from the market. This presents challenges unique to start-up branding and makes it clear that the topic holds a high importance.
However, there has been relatively little research done on start-up branding
for now. Branding as a strategy is examined in more detail through the aspects of brand orientation, branding activities, design and identity. By inspecting these elements through the perspectives of the interviewees, a better picture of the company successes and failures can be formed.
While the case company is a singular example of a start-up on a very specific field, certain conclusions can be drawn. Though limited to the case company, the success in brand design and branding activities through brand orientation and brand identity development can be assumed to be applicable to other start-ups either in the Finnish market or in the technology service industry.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Brand building in startups : best practices and influence on angel investor decision-making
Reuter, Aapo (2020)Startup-yritykset ovat tärkeitä uusien työpaikkojen ja innovaatioiden synnyttäjiä. Monet niistä kuitenkin kaatuvat ennen merkittävän kasvun saavuttamista. Syitä epäonnistumisen on monia, mutta vahvan yritysbrändin on ... -
Driving profitable growth in small and medium-sized enterprises : exploring the role of strategic decision-making
Jokinen, Juuso (2023)Suomen talouden elpyminen vuonna 2008 alkaneen finanssikriisin ja COVID-19-pandemian jälkeen perustuu suurelta osin pienten ja keskisuurten yhtiöiden (pk-yhtiöiden) menestykseen. Vaikka pk-yhtiöiden menestystekijöitä on ... -
Embeddedness of enterprises prior to and during early internationalization : multiple case study of Finnish life-science companies
Vuorinen, Petra (2018)The aim of this master’s thesis was to understand the meaning of network structures and embeddedness of the Finnish SMEs when they begin the process of internationalization. All firms form network ties, but the depth and ... -
Digital transformation through e commerce in Finnish small and medium sized enterprises : a multi-case study
Peltola, Olli (2022)Digitaalinen transformaatio verkkokaupan kautta on ollut suosittu tutkimusaihe jo yli vuosikymmenen ajan. Viimeaikainen Covid-19-pandemia vauhditti monien yritysten verkkokauppakehitystä, sillä ne joutuivat siirtymään ... -
Building a business intelligence capability for small and medium sized enterprises
Piirto, Sanna (2021)Sekä tieteellinen tutkimus että käytännön kokemus ovat viime vuosina valottaneet Business Intelligencen (BI) hyötyjä, kuten kustannussäästöjä, parantunutta tehokkuutta sekä lisääntynyttä ymmärrystä kumppaneista. Vaikka ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.