Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSkippari, Mika
dc.contributor.authorRiepponen, Taina
dc.date.accessioned2019-07-31T09:47:41Z
dc.date.available2019-07-31T09:47:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65172
dc.description.abstractOutsourcing a sales task instead of an entire sales function has gained popularity among companies operating in B2B markets. Sales operates right in the customer interface which makes it a critical business function to outsource. However, prospecting as a sales task requires little firm related expertise and more technological related one, which makes it attractive to firms to outsource. Current research in outsourcing outcome determinants has a considerable gap in terms of a timely phenomenon of a sales task outsourcing. This study utilizes a framework, created by Lacity et al. (2016), that concerns outsourcing outcome determinants when outsourcing an entire business function and expands the current knowledge by exploring such outsourcing outcome determinants in prospecting outsourcing. Further, the study explores possible risks in prospecting outsourcing and ways to avoid such. The study was conducted as a qualitative single case study for which eight client-side informants and two provider-side experts were interviewed. The main findings of the study emphasize the importance of communication, client understanding, and trust when aiming for successful prospecting outsourcing. A significant amount of the findings are parallel to the current knowledge in business function outsourcing. However, the study also revealsfourdeterminantsthat are new to prior research and seem to affect prospecting outsourcing success: customer understanding, proactivity, a client-specific communication, and provider-specific communication.en
dc.description.abstractYksittäisten myyntiprosessiin liittyvien tehtävien ulkoistaminen on yleistynyt B2Bmarkkinoilla toimivien yritysten keskuudessa. Sen sijaan, että yritykset ulkoistaisivat koko myyntiprosessin, yhä useampi yritys ulkoistaa yksittäisen myyntiprosessiin liittyvän tehtävän. Myynti toimii yrityksen asiakasrajapinnassa, joka tekee siitä kriittisen kohteen ulkoistamiselle. Prospektointi vaatii vähän yrityskohtaista asiantuntijuutta keskittyen enemmän tekniseen ja prosessikohtaiseen asiantuntijuuteen, joka tekee siitä houkuttelevan ulkoistamiskohteen. Nykytutkimus liittyen ulkoistamisen lopputulemiin vaikuttaviin tekijöihin ei kata tällaista ajankohtaista yksittäisen myyntitehtävän ulkoistamista. Tämä tutkimus hyödyntää olemassa olevaa tutkimusmallia (Lacity et al. 2016), joka keskittyy ulkoistamisen lopputulemiin vaikuttaviin tekijöihin koskien kokonaisen prosessin ulkoistamista, ja laajentaa nykytietämystä selvittäen kyseisiä tekijöitä koskien yksittäisen myyntitehtävän, prospektoinnin, ulkoistamista. Tämän lisäksi, tutkimus selvittää, millaisia riskejä tällaiseen ulkoistamiseen voi liittyä ja voidaanko niiltä välttyä, mikäli niiden olemassaolo tiedostetaan. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena tarkastellen yksittäistä prospektoinnin ulkoistamista tarjoavaa yritystä. Tutkimukseen haastateltiin kahdeksaa yrityksen asiakasta ja kahta asiantuntijaa. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että tärkeimpiä tekijöitä prospektoinnin ulkoistamisen onnistumisessa ovat kommunikointi, asiakasymmärrys ja luottamus. Suurin osa löydöksistä ovat yhdensuuntaisia olemassa olevan tutkimuksen kanssa, joka on keskittynyt kokonaisen prosessin ulkoistamiseen. Tutkimus paljastaa kuitenkin myös täysin uusia tekijöitä mukaan lukien asiakasymmärrys, proaktiivisuus ja asiakas- sekä palveluntarjoaja kohtainen kommunikoinnin osaaminen ja hallitseminen.fi
dc.format.extent72
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherout-tasking
dc.subject.otheroutsourcing outcome determinants
dc.subject.otherB2B sales
dc.subject.otherprospecting; business-to-business-myynti
dc.titleOutsourcing a sales task, not the entire function : outcome determinants
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201907313733
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysomyyntityö
dc.subject.ysomyynti
dc.subject.ysoulkoistaminen
dc.subject.ysosales work
dc.subject.ysosale
dc.subject.ysooutsourcing
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot