Show simple item record

dc.contributor.advisorLaitinen, Anni
dc.contributor.advisorJuutinen, Petri
dc.contributor.authorJärvelin, Juulia
dc.contributor.authorLepomäki, Sara
dc.date.accessioned2019-06-28T05:56:36Z
dc.date.available2019-06-28T05:56:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64900
dc.description.abstractMathMarket on korkeakoulumatematiikkaan valmistava verkkokurssi, jota käytetään Jyväskylän ammattikorkeakoulussa ja Jyväskylän yliopistossa. Kurssi suoritetaan Moodle-oppimisympäristössä, ja sillä kerrataan ennestään tuttuja matematiikan sisältöjä ennen korkeakouluissa alkavia matemaattisia opintoja. MathMarket-verkkokurssi sisältää molempien oppilaitosten opiskelijoille suunnattuja yhteisiä sekä korkeakoulukohtaisia osioita. Aiemmat kertausosiot pohjautuivat peruskoulumatematiikkaan tai lukion pitkään matematiikkaan. Tutkielmassa esitellään prosessi, jossa luotiin verkkokurssille kaksi uutta lukion lyhyeen matematiikkaan pohjautuvaa kertausosiota: kaikille yhteinen sekä yliopisto-opiskelijoille suunnattu osio. Niiden luomisprosessiin kuului muun muassa aihealueiden rajaaminen kurssia hyödyntävien oppilaitosten toiveiden mukaisesti ja tehtävien laadinta. Korkeakouluopintoihin valmistavaa verkkokurssia suoritetaan täysin itsenäisesti, usein jo ennen korkeakouluopintojen alkamista, joten kurssilla ei ollut mahdollista saada opettajan välitöntä tukea. Sillä oli vaikutusta osioiden sisältöjen rajaukseen sekä tehtävätyyppien valintaan suunnitteluvaiheessa. Tutkielmassa käydään läpi, millaisia oppimisympäristöjä verkkokurssit ovat ja pohditaan, miten mielekkään oppimisen kriteerit toteutuvat MathMarket-verkkokurssilla. Tutkielmassa analysoidaan opiskelijoilta Moodlessa heti kurssin suorituksen jälkeen vuonna 2018 kerättyä palautetta sekä keväällä 2019 kerättyä palautetta kurssin suorittaneilta yliopisto-opiskelijoilta. Niiden avulla kerättiin tietoa siitä, mikä kurssilla oli toimivaa. Palautteista saatiin toimivia parannusehdotuksia, joita hyödynnettiin uusien osioiden luomisessa. Tutkielman lopussa esitellään vielä uusia kehitysideoita kurssin jatkokehitystä ajatellen.fi
dc.format.extent168
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.titleValmiina korkeakouluun : lyhyen matematiikan kertausosioita luomassa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906283503
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Sciencesen
dc.contributor.laitosMatematiikan ja tilastotieteen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematics and Statisticsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMatematiikan opettajankoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher education programme in Mathematicsen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi4041
dc.subject.ysoverkkokurssit
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysomatematiikka
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright