Ponnahduslauta uusiin matemaattisin haasteisiin : korkeakouluopintoihin valmistavan matematiikan verkkokurssin kehittäminen
Päivämäärä
2018Tämän pro gradu -työn tarkoituksena on esitellä kesällä 2017 laajennetun
korkeakouluopintoihin valmistavan matematiikan MathMarket-verkkokurssin
kehittämisen vaiheita. Työssä keskitytään niihin tehtäväkokonaisuuksiin, joiden
laatimisesta vastasivat tämän työn kirjoittaneet matematiikan
aineenopettajaopiskelijat. MathMarket-kurssin tavoitteena oli helpottaa siirtymää
matematiikan korkeakouluopintoihin ja aktivoida opiskelijoiden matematiikan
osaamista ennen varsinaisten opintojen alkamista. EduFutura Jyväskylän rahoittama
MathMarket-verkkokurssi toteutettiin yhteistyössä Jyväskylän yliopiston, Jyväskylän
ammattikorkeakoulun ja Jyväskylän koulutuskuntayhtymän kanssa.
MathMarket-kurssin haluttiin olevan kevyt ja motivoiva aloitus
korkeakoulumatematiikkaan. Kurssi jaettiin kahteen osaan, joista ensimmäinen oli
opiskelijan lähtötason mukainen kertausosa ja toinen korkeakoulumatematiikkaan
valmistava osa. Kurssista saatu opiskelijapalaute oli positiivista ja kannustavaa.
Opiskelijat kokivat tarpeelliseksi kerrata matematiikkaa ennen korkeakouluopintojen
alkamista. Kurssia aiotaankin tulevaisuudessa kehittää ja laajentaa entistä
kattavammaksi ja monipuolisemmaksi.
...
Muu nimeke
Korkeakouluopintoihin valmistavan matematiikan verkkokurssin kehittäminenAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Valmiina korkeakouluun : lyhyen matematiikan kertausosioita luomassa
Järvelin, Juulia; Lepomäki, Sara (2019)MathMarket on korkeakoulumatematiikkaan valmistava verkkokurssi, jota käytetään Jyväskylän ammattikorkeakoulussa ja Jyväskylän yliopistossa. Kurssi suoritetaan Moodle-oppimisympäristössä, ja sillä kerrataan ennestään tuttuja ... -
Opetussuunnitelma, oppikirjat ja oppimistulokset : seitsemännen luokan matematiikan osaaminen arvioitavana
Törnroos, Jukka (Jyväskylän yliopisto, 2004) -
Sanallisten tehtävien kompleksisuuden rakentuminen 6. ja 7. luokan matematiikan oppikirjoissa
Niutanen, Veera (2020)Tässä tutkielmassa tarkastelen 6. ja 7. luokan matematiikan oppikirjojen sanallisia tehtäviä ja niiden kompleksisuuden rakentumista virketasolla. Tutkimus kuuluu oppikirjatutkimuksen ja tekstintutkimuksen tutkimuskentille, ... -
Matematiikan opetus luokilla 1 - 3 pelilähtöisellä oppimateriaalilla
Westman, Jenni (2022)Pro gradu-tutkielmassa tarkastellaan sitä, millaisia vaikutuksia pelilähtöisellä opetuksella on opettajien näkökulmasta matematiikan opetukselle ja oppimiselle. Lisäksi tutkielmassa tutkitaan sitä, mitä lisää pelilähtöisyys ... -
Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education
Kananen, Päivi; Kiviniemi, Ari; Kytölä, Liisa; Nykopp, Minna (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.