Alakoulun 6. -luokkalaisten tiedonhaku- ja arviointitaidot osana internetlukemista
Authors
Date
2019Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tutkimukseen osallistui 78 oppilasta kahdesta eri koulusta. Oppilaista 34 oli tyttöjä ja 44 poikia. Aineisto kerättiin tiedonhaun- ja tiedon luotettavuuden arvioinnin taitoja mittaavalla mittarilla. Oppilaat saivat luettavakseen ja arvioitavakseen kaksi erilaista tekstiä (asiateksti ja mielipideteksti).
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [28039]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Promoting sixth graders’ credibility Evaluation of Web pages : An intervention study
Hämäläinen, Elina K.; Kiili, Carita; Marttunen, Miika; Räikkönen, Eija; González-Ibáñez, Roberto; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier, 2020)This study investigated whether a teacher-led intervention program on online inquiry improved sixth graders' performance in a credibility evaluation task. Students (N = 342) were divided into two conditions, an intervention ... -
Verkko-opetusmateriaali Mediamatka arvioinnin ja oikea-aikaisen tuen tarkastelua verkko-opetuksessa
Kinnunen, Tea-Marisa; Puurunen, Tuure (2009) -
The problem of equivalence in translating texts in international reading literacy studies : a text analytic study of three English and Finnish texts used in the PISA 2000 reading texts
Arffman, Inga (Institute for Educational Research, 2007)Tutkimuksessa tarkasteltiin ongelmia, joita kansainvälisissä lukukokeissa on käännettäessä lukukoetekstejä osallistujamaiden kielille ja pyrittäessä samalla pitämään tekstien vaikeustaso muuttumattomana – sillä elleivät ... -
Alakoulun 5.-6. luokkalaisten ajatuksia kouluruokailuista
Kontiainen, Anu (2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa 5–6. luokkalaisten oppilaiden ajatuksia kouluruokailuista. Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia ajatuksia oppilailla on kouluruokailuun liittyen. Lisäksi vastauksia haettiin siihen, ... -
Cloze-testi luetun ymmärtämisen mittarina 3. ja 4.-luokkalaisilla
Mäenpää, Miki; Radwan, Rami (2019)Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten kehittämämme cloze-testi mittaa luetun ymmärtämistä 3.- 4. -luokkalaisilla. Tutkimus on osa Niilo Mäki Instituutin ReadDrama-hanketta, jossa tutkitaan lukuteatterin vaikuttavuutta ...