Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorKavander, Teppo
dc.date.accessioned2019-06-11T08:35:03Z
dc.date.available2019-06-11T08:35:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64515
dc.description.abstractPeliohjelmointi muuttuu monimutkaisemmaksi ja projektit entistä laajemmiksi. Tavallisessa ohjelmistokehityksessä on käytössä erilaisia suunnittelumalleja auttamaan kehityksessä sekä erilaisia määritelmiä laadun varmistukseen. Näitä ominaisuuksia ei ole yhtä vahvasti peliohjelmoinnin puolella. Pro gradu -tutkielmassa tutkitaan MVC-arkkitehtuurin sovittamista peliohjelmointiin aiempiin tutkimuksiin ja omiin kokeiluihin perustuen. Aiemmissa tutkimuksissa ei ole pelimoottori ja sen hyödyntäminen ollut esillä. Havaintojen perusteella, MVC-arkkitehtuuri sopii joihinkin pelimoottoreihin hyvin.fi
dc.description.abstractGame programming is changing more difficult and projects are growing in size. In normal software development there are different design patterns to help developing and to ensure quality. These features are not that strong in field of game programming. In this master thesis it will be tested if MVC architecture could be used in game programming. Results are based on prior research and own observations. In prior research usefulness of game engine has not been noted well. Based on my observations MVC architecture could offer benefits with some game engines.en
dc.format.extent43
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelimoottorit
dc.subject.othermvc
dc.subject.othersuunnittelumallit
dc.titleMVC-arkkitehtuuri peliohjelmoinnissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906113127
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopeliohjelmointi
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoohjelmistoarkkitehtuuri
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot