dc.contributor.advisor | Pölönen, Ilkka | |
dc.contributor.advisor | Annala, Leevi | |
dc.contributor.author | Hakola, Anna-Maria | |
dc.date.accessioned | 2019-05-24T06:37:05Z | |
dc.date.available | 2019-05-24T06:37:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64174 | |
dc.description.abstract | Tiivistelmä: Tutkimuksessa selvitettiin, miten Design thinking -prosessia voidaan soveltaa, kehittää ja hyödyntää asiakaslähtöisessä ohjelmistokehityksessä. Tutkimus toteutettiin kahdeksan kuukauden pituisena etnografisena tutkimuksena tutkijan työskennellessä käyttöliittymän ohjelmistokehittäjänä. Tutkimuksen päätuloksia ovat Design thinking -prosessin Scrum-prosessikehykseen yhdistävä hybridimalli ja kolme ohjelmistokehitykseen soveltuvaa Design thinking -menetelmään pohjautuvaa työkalua. | fi |
dc.format.extent | 78 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | design thinking | |
dc.subject.other | hybridimalli | |
dc.subject.other | Scrum | |
dc.subject.other | asiakaslähtöinen ohjelmistokehitys | |
dc.title | Design thinking asiakaslähtöisessä ohjelmistokehityksessä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905242788 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | ohjelmistokehitys | |
dc.subject.yso | ketterät menetelmät | |
dc.subject.yso | käyttöliittymät | |
dc.subject.yso | työvälineet | |
dc.subject.yso | asiakaslähtöisyys | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |