Polarized and political : evaluating language per candidate hashtags of the 2016 American election
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
By examining Twitter reactions to the 2016 election that both celebrate and condemn the results, this thesis aims to understand the online language patterns associated with a politically polarized culture, and to understand for what purpose social media users employ these language patterns. Two data sets of 100 tweets each were collected via two topical hashtags: 1. #makeamericagreatagain and 2. #imstillwithher. This thesis was guided through past scholarly research that examines trends in language usage on social media, dealing with topics such as authenticity and language policing. The two research questions that were established and then answered in this thesis were 1. What are the recurring commonalities in language usage by politically vocal users of social media, and what patterns do these commonalities create? and 2. What identities, social ideas, and relations are being expressed by the language patterns and trends? Three qualitative methods were used to provide thorough and unbiased answers to these questions.
...


Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [23424]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022) -
Finnish students' uses of and attitudes towards English on Facebook
Valppu, Jenni (2013)Monet sosiaalisen median sovellukset ovat saavuttaneet maailmanlaajuisen suosion ja niistä on tullut tärkeä osa etenkin nuorten jokapäiväistä elämää. Englantia käytetään sosiaalisessa mediassa paljon ja erityisesti ... -
"We will hunt Merkel": Representations of the German elections 2017 in British and American newspapers
Stenzel, Linda (2018)Uutisvälineiden tehtävä on tiedottaa maailman tapahtumista objektiivisesti suurelle yleisölle, mutta usein mediainstituutioiden tavoitteet määrittävät uutisraportoinnin näkökulman. Kielen käytöllä on tärkeä rooli ... -
Working the fields of big data : Using big-data-augmented online ethnography to study candidate-candidate interaction at election time
Laaksonen, Salla-Maaria; Nelimarkka, Matti; Tuokko, Mari; Marttila, Mari; Kekkonen, Arto; Villi, Mikko (Taylor & Francis, 2017)The paper proposes big-data-augmented ethnography as a novel mixed-methods approach to studying political discussions in a hybrid media system. Using such empirical setup, the authors examined candidate–candidate online ... -
Platformed Interactions : How Social Media Platforms Relate to Candidate–Constituent Interaction During Finnish 2015 Election Campaigning
Nelimarkka, Matti; Laaksonen, Salla-Maaria; Tuokko, Mari; Valkonen, Tarja (Sage Publications, 2020)Interaction between candidates and constituents via social media is a well-studied domain. The article takes this research further through a synthesis with platform studies, emerging scholarship that applies a critical ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.