Elinikäistä oppimista tukevaa lukion opiskelija-arviointia kehittämässä
Authors
Date
2019Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämän tutkielman tavoitteena on rakentaa kokonaiskuvaa arvioinnista keskittyen elinikäistä oppimista tukevaan arviointiin, pyrkiä tunnistamaan opiskelija-arviointiin liittyviä ongelmia ja kehittää lukion arviointimalli.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [23396]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kokeellisen työskentelyn arviointi lukion kemian opetuksessa
Nurmela, Annu (2018)Tässä Pro gradu -tutkielmassa selvitettiin sitä, miten lukioissa arvioidaan kokeellista työskentelyä. Tutkimuksen näkökulmaksi valittiin opettajien suhtautuminen arviointiin. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ... -
”Mitä pitäisi kehittää ja miten?” : lukiolaisten kokemuksia arvioinnista ja sen menetelmistä englannin opinnoissa
Pollari, Pirjo (Helsingin yliopisto, 2020)Opiskelija-arvioinnilla on merkittävä asema kaikkialla koulumaailmassa, niin myös suomalaisessa lukiossa. Vaikutusvaltaisesta roolistaan huolimatta arviointia ja sen käytännön toteutusta lukiossa tai lukion kieltenopetuksessa ... -
Kannustava palaute ja opettajan arviointityö lukion kieltenopetuksessa
Mäkipää, Toni; Hildén, Raili (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Tämä teksti perustuu väitöskirjatutkija Toni Mäkipään ja apulaisprofessori Raili Hildénin artikkeliin What Kind of Feedback is Perceived as Encouraging by Finnish General Upper Secondary School Students?. Artikkeli on osa ... -
Uuspedagogiikka tulevaisuuden arviointia, oppimista ja yliopisto-opetusta määrittämässä?
Maunumäki, Minna (Edistyksellinen tiedeliitto, 2021) -
Formatiivinen vertaisarviointi kehittää tärkeitä elämäntaitoja
Ketonen, Laura (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Vertaisarviointi on Suomen peruskoulussa nuori ja lähes tutkimaton käytäntö, joka mainitaan ensimmäisen kerran vuonna 2016 voimaan astuneessa opetussuunnitelmassa. Väitöstutkimuksessani tarkastelin, miten 7. ja 8. luokkien ...