Kaiken keskellä kollegiaalisuus
Saarinen, T. (2018). Kaiken keskellä kollegiaalisuus. Kasvatus, 49 (4), 352-354.
Published in
KasvatusAuthors
Date
2018Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Kirjoittaja, 2018.
Historian ja nykyajan suhteeseen liitetään usein klisee, että nykyisyyttä ei voi tuntea ilman
historian tuntemusta. Kysymys ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen -- nykyisyys ei ole
historiallisten tapahtumien itsestään selvä ja vaihtoehdoton seuraus, vaan nykyisyyden ja
historian suhde on moniulotteisempi. Jussi Välimaa tekee teoksessaan “Opinteillä oppineita”
suomalaisen korkeakoulutuksen historiallisen synteesin, mutta kommentoi samalla nykyisen
korkeakoulupolitiikan toimintaa tai toimimattomuutta historiallisten kerrostumien näkökulmasta.
Publisher
Kasvatustieteiden tutkimuslaitosISSN Search the Publication Forum
0022-927XKeywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Suomalaisten yliopistojen ja korkeakoulupolitiikan juurilla
Valtonen, Heli (Jyväskylän yliopisto, Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry., 2019) -
Students’ perspectives on English medium instruction within higher education : exploring gender differences in Norway and Finland
Bukve, Trude (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2020)This study aims to explore gender differences in students’ perspectives on language use within higher education (HE), using data from a survey distributed to students at two universities in Norway and Finland. Analysing ... -
Tertiary teachers with dyslexia as narrators of their professional life and identity
Burns, Eila (University of Jyväskylä, 2015) -
Teenage Time Use and Educational Attainment in Adulthood in Finland
Ojala, Satu; Kan, Man-Yee; Oinas, Tomi (MDPI AG, 2021)We investigated the role of teenage everyday social ties in educational outcomes by examining the association between teenage time use and educational attainment in adulthood. The sample consisted of young people aged 10–18 ... -
"Enemmän kuin pelkkä projekti" : Supporting Immigrants in Higher Education in Finland : SIMHE-UniPID -pilottihankkeen yhteenveto
Häkkinen, Marita; Käyhkö, Katinka; Bogdanoff, Minna (The Finnish University Partenership for International Development (UniPID), University of Jyväskylä, 2017)