Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMäntylä, Katja
dc.contributor.authorMäki-Penttilä, Jonne
dc.date.accessioned2018-10-12T12:41:19Z
dc.date.available2018-10-12T12:41:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59809
dc.description.abstractMonialaiset oppimiskokonaisuudet ovat osa vuonna 2014 valmistuneita Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita. Monialaiset oppimiskokonaisuudet ovat oppiainerajat ylittäviä osaamiskokonaisuuksia, joiden tarkoituksena on tarjota oppilaille tietotaitoa, jota he voivat hyödyntää tulevissa opinnoissaan sekä työelämässä ja yhteiskunnan jäsenenä. Tämä materiaalipaketti on luotu resurssiksi yläkoulun englanninopettajille, jotka haluavat sisällyttää monialaisten oppimiskokonaisuuksien sisältöjä opetukseensa. Materiaalipaketti koostuu viidestätoista moniosaisesta tehtävästä, joissa monialaisten oppimiskokonaisuuksien sisältämiä taitoja ja teemoja työstetään musiikin kautta. Materiaalipaketissa musiikkia on hyödynnetty monin eri tavoin. Musiikkia on käytetty välineenä, joka mahdollistaa kielitaitojen ja kielen käyttämistä luovasti. Oppilaat pääsevät myös kehittämään musiikillista älykkyyttään tehtävien avulla, joissa analysoidaan musiikkia, tehdään musiikkia tai käytetään musiikkia ja ääntä ajatusten ilmaisemiseen. Musiikkia on myös käytetty autenttisena tekstinä ja sen emotionaalista voimaa on hyödynnetty tehtävissä muun muassa itsesäätelyssä.fi
dc.format.extent97
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othermaterial package
dc.subject.othertransversal competences
dc.titleTransversal competences through music : a material package for using music to teach transversal competences in a lower secondary school English classroom
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201810124411
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rights.accesslevelrestrictedAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysomusic
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston <a href="https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat">arkistotyöasemalta</a>.fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival <a href="https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities">workstation</a> at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot