Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorAlasuutari, Maarit
dc.contributor.authorBlomqvist, Maija
dc.date.accessioned2018-10-11T05:40:55Z
dc.date.available2018-10-11T05:40:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59799
dc.description.abstractTutkimuksessa tarkasteltiin yksivuotiasta lastaan kotona hoitavien äitien kriittisen varhaiskasvatuspalveluiden laadunarvion suhdetta taustatekijöihin osana CHILDCARE -tutkimushanketta. Tutkimus pyrki selvittämään yhteyksiä äitien kriittisen varhaiskasvatuksen laadunarvion ja taustatekijöiden välillä. Tutkimus oli kvantitatiivinen, kysymyksiin vastattiin logistisella regressioanalyysillä ja riippumattomien muuttujien T-testillä (N = 1844). Äidin työssä käymisen todettiin olevan yhteydessä kriittiseen laadunarvioon varhaiskasvatuspalveluita kohtaan. Äitien varhaiskasvatuksen laadunarvio todettiin myönteisemmäksi, mikäli ensisijainen tiedonlähde oli virallinen taho (kunta, KELA tai neuvola) verrattuna epäviralliseen tahoon (sosiaalinen media, ystävät, keskustelupalstat). Kriittisen laadunarvion ja äitien suunnitteleman lapsen kotihoidon keston suhdetta tarkasteltaessa todettiin, että äidin kriittinen laadunarvio varhaiskasvatuspalveluista pidensi lapsen suunniteltua kotihoidon kestoa 3,6 kuukautta. Vahvistamalla virallisten tahojen viestintää on kenties mahdollista lisätä vanhempien kokemaa luottamusta varhaiskasvatuspalveluiden laatuun. Viestinnän luotettavaan sävyyn on syytä kiinnittää huomiota palvelujärjestelmissä.fi
dc.format.extent46
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othervanhempien näkemys
dc.title"Hirvittääkö ketään muuta?" : äitien kriittinen suhtautuminen varhaiskasvatuspalveluiden laatuun
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201810114401
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysoäidit
dc.subject.ysovanhemmat
dc.subject.ysomedia
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysolaatu
dc.subject.ysolaadunarviointi
dc.subject.ysovarhaiskasvatus
dc.subject.ysopäivähoito
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot