Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPalonen, Teija
dc.contributor.advisorMoilanen, Panu
dc.contributor.authorOlavuo, Sami
dc.date.accessioned2018-09-28T13:25:35Z
dc.date.available2018-09-28T13:25:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59713
dc.description.abstractKuluttajien internetissä tehtävien ostomäärien kasvaessa, myös internetissä tapahtuva markkinointiviestintä kehittyy ja mukautuu. Internetin tarjoamat mahdollisuudet asiakkaiden tietojen ja käyttäytymisen seurannassa ja hyödyntämisessä on hyvin markkinoijien tiedossa. Erityisesti mobiililaitteiden mukaantulo 2000-luvulla tarjoaa jatkuvasti mukana kulkevan markkinointivälineen markkinoijille. Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa tutkimuksessa tarkastellaan markkinointiviestinnän käsitettä, personoinnin käsitettä ja personoinnin toteutusta tietokoneilla ja mobiililaitteilla. Tutkielmassa havainnollistetaan markkinointiviestintää sen segmentoiduimmassa muodossaan, yhdeltä-yhdelle –markkinoinnissa, eli personoinnissa. Toisessa luvussa käsitellään markkinointiviestinnän määritelmä, personoinnin määritelmä, personoinnin mukanaan tuomat hyödyt ja haasteet, sekä tutustutaan personoinnin toteutustapoihin. Kolmannessa luvussa tutustutaan personointiin mobiiliympäristössä. Luvussa tarkastellaan mobiililaitteiden tuomia mahdollisuuksia personoinnin toteutukseen, lisäksi tarkastellaan kuluttajien asenteita erittäin informaatiokeskeistä personointia kohtaan. Mobiililaitteet tuovat personointiin mukaan omat erityisominaisuutensa, sillä ne ovat aina mukanaan kulkevia, alituisesti verkkoon kytkettyjä laitteita. Tämä näkyy erityisesti paikkatietojen käyttömahdollisuutena. Mobiililaitteet ovat usein myös tietokoneita henkilökohtaisempia käyttäjälleen, jolloin ne tarjoavat entistä henkilökohtaisempia tietoja käyttäjästään. Tämä on nostanut myös huolenaiheita yksityisyyssuojasta.fi
dc.format.extent25
dc.language.isofi
dc.titleMobiiliteknologia markkinointiviestinnän personoinnissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201809284262
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysomobiililaitteet
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä
dc.subject.ysopersonointi
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot