Ääniteknologiat ja kirjallisuus
Keskinen, M. (2008). Ääniteknologiat ja kirjallisuus. Kirjallisuudentutkimuksen aikakauslehti Avain, (1), 62-76. https://doi.org/10.30665/av.74723
Julkaistu sarjassa
Kirjallisuudentutkimuksen aikakauslehti AvainTekijät
Päivämäärä
2008Tekijänoikeudet
© Keskinen & Kirjallisuudentutkijain Seura, 2008
Julkaisija
Kirjallisuudentutkijain seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1795-3790Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/17775834
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Viittomakielet : kielentutkimuksen mustajoutsen
Jantunen, Tommi; Rainò, Päivi (Tieteellisten seurain valtuuskunta, 2022)Valtavirran kielentutkimuksessa elää kielikäsityksiä, jotka vaikuttavat teoreettisina taustaoletuksina myös viittomakielistä esitettyihin kuvauksiin. Ne ohjaavat huomaamattamme ymmärrystä siitä, mitä kielen tulee olla ja ... -
Emotional speech from machine
Amatya, Bipika (2020)Emotional speech is the expressiveness in speech that is transmitted through changes in pitch, loudness, timbre, speech rate and pauses that convey emotion. Although the current TTS technology is capable of converting a ... -
Periodic, aperiodic, and phase-locked brain activity in the perception of continuous speech with different levels of difficulty and intelligibility
Ekroos, Tuike (2023)Jatkuva puhe on tärkeä osa ihmisten välistä jokapäiväistä kommunikaatiota. Tähänastisessa tutkimuksessa on esitetty, että puheen havaintoon liittyy niin periodista ja aperiodista aivotoimintaa kuin aivotoiminnan lukkiutumista ... -
Top-Down Predictions of Familiarity and Congruency in Audio-Visual Speech Perception at Neural Level
Kolozsvári, Orsolya B.; Xu, Weiyong; Leppänen, Paavo H. T.; Hämäläinen, Jarmo A. (Frontiers Media, 2019)During speech perception, listeners rely on multimodal input and make use of both auditory and visual information. When presented with speech, for example syllables, the differences in brain responses to distinct stimuli ... -
Talking Like a Teacher : A Study of Pre-Service Teachers’ Voice and Speech Characteristics in Learning and Teaching Situations
Järvinen, Kati; Kähkönen, Anna-Leena; Nieminen, Pasi; Mäntylä, Terhi (MDPI AG, 2024)Voice and speech are educational tools and a medium of pedagogy for teachers. Teachers tend to modify their voice and speech to support learning. This study aimed to investigate whether pre-service teachers modify their ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.