dc.contributor.advisor | Poikkeus, Anna-Maija | |
dc.contributor.author | Karjalainen, Annika | |
dc.date.accessioned | 2018-09-03T06:11:05Z | |
dc.date.available | 2018-09-03T06:11:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59413 | |
dc.description.abstract | Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä
ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön
vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena
haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoimissa
oppimisympäristöissä. Analyysinä käytettiin sisällönanalyysiä.
Haastatellut opettajat kuvasivat kokemuksien avoimista oppimisympäristöistä
olleen positiivisia ja avoin oppimisympäristö mahdollisti yhteisopettajuuden toteutumista.
Koulukulttuurin muutos ja remontin toteutuminen olivat herättäneet
monenlaisia tunteita, mutta tyytyväisyys toteutuneisiin tiloihin ja opetusmuotoon
oli vallitseva kokemus. Tilan koettiin tuoneen opetukseen uusia mahdollisuuksia. | fi |
dc.format.extent | 62 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | fyysinen oppimisympäristö | |
dc.subject.other | avoin oppimisympäristö | |
dc.title | Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201809033999 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Luokanopettajakoulutus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Teacher Education | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 103 | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | opetustilat | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | yhteisopettajuus | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities). | en |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.. | fi |
dc.type.okm | G2 | |