Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta
Abstract
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä
ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön
vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena
haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoimissa
oppimisympäristöissä. Analyysinä käytettiin sisällönanalyysiä.
Haastatellut opettajat kuvasivat kokemuksien avoimista oppimisympäristöistä
olleen positiivisia ja avoin oppimisympäristö mahdollisti yhteisopettajuuden toteutumista.
Koulukulttuurin muutos ja remontin toteutuminen olivat herättäneet
monenlaisia tunteita, mutta tyytyväisyys toteutuneisiin tiloihin ja opetusmuotoon
oli vallitseva kokemus. Tilan koettiin tuoneen opetukseen uusia mahdollisuuksia.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2018
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201809033999Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
Tietueessa on rajoitettuja tiedostoja. You can request a copy of this thesis here The material is available for reading at the archive workstation of the University of Jyväskylä Library.
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..