Luokanopettajien näkemyksiä avoimista oppimisympäristöistä ja yhteisopettajuudesta

Abstract
Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää opettajien näkemyksiä avoimesta oppimisympäristöstä ja yhteisopettajuudesta sekä avoimen oppimisympäristön vaikutuksia opetukseen. Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena haastattelemalla neljää luokan opettajaa remontoidun koulun uusissa avoimissa oppimisympäristöissä. Analyysinä käytettiin sisällönanalyysiä. Haastatellut opettajat kuvasivat kokemuksien avoimista oppimisympäristöistä olleen positiivisia ja avoin oppimisympäristö mahdollisti yhteisopettajuuden toteutumista. Koulukulttuurin muutos ja remontin toteutuminen olivat herättäneet monenlaisia tunteita, mutta tyytyväisyys toteutuneisiin tiloihin ja opetusmuotoon oli vallitseva kokemus. Tilan koettiin tuoneen opetukseen uusia mahdollisuuksia.
Main Author
Format
Theses Master thesis
Published
2018
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201809033999Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In Copyright
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..

Share