Kansainväliset vertailevat oppimistulosarvioinnit perus- ja korkea-asteella
Ursin, J., & Välijärvi, J. (2010). Kansainväliset vertailevat oppimistulosarvioinnit perus- ja korkea-asteella. Hallinnon tutkimus, 29(4), 303-316.
Julkaistu sarjassa
Hallinnon tutkimusPäivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Hallinnon tutkimuksen seura, 2010
International comparative assessments of
learning outcomes
in basic and tertiary
education
International assessments of learning outcomes
have rapidly increased over the last two decades,
especially as a consequence of PISA studies.
There are now international comparative studies of learning outcomes ranging from basic to
tertiary and adult education. The purpose of
the present article is to describe the history and
background of international comparative assessments with particular respect to two OECD
assessments: PISA and AHELO. We argue that
educational policy, pedagogical and scientific
interests exert influence on international comparative
assessments. These different interests
promote both complementary and conflicting
expectations toward international assessments.
However, international assessments also have
the potential to increase understanding of learning outcomes on the part of those who represent
educational policy, pedagogical and scientific
interests, thereby increasing the likelihood that
educational systems and learning environments
can be developed in an ethically equitable way.
...
Julkaisija
Hallinnon tutkimuksen seura ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0359-6680Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20283259
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Development of a Chemistry Concept Inventory for General Chemistry Students at Norwegian and Finnish Universities
Kiviniemi, Tiina; Eggen, Per-Odd; Persson, Jonas; Hafskjold, Bjørn; Jacobsen, Elisabeth (Norwegian University of Science and Technology, 2018)A Chemistry concept inventory has been developed for assessing students’ learning and identifying alternative conceptions that students may have in general chemistry. The inventory aims at functioning as a tool for a ... -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : 2 Pisa 2003
Välijärvi, Jouni; Kupari, Pekka; Linnakylä, Pirjo; Reinikainen, Pasi; Sulkunen, Sari; Törnroos, Jukka; Arffman, Inga (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)The success of Finnish students in PISA has been a great joy but at the same time a somewhat puzzling experience to all those responsible for and making decisions about education in Finland. At a single stroke, PISA has ... -
Arvioida ja hallita: Perään katsomisesta informaatio-ohjaukseen suomalaisessa koulupolitiikassa
Varjo, Janne; Simola, Hannu; Rinne, Risto (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2016)On sanottu, että myöhäismoderni yhteiskunta on kuin juokseva mosaiikkimainen verkosto, jossa pelkkä tapahtumien hallinnan tunteen saavuttaminen edellyttää aivan uusia ja kehittyneitä menetelmiä. Uusien keinojen keskiössä ... -
Urheiluakatemiat osana suomalaista huippu-urheilujärjestelmää : urheilun ja opiskelun yhdistäminen korkea-asteella
Gröhn, Tomi; Riihivuori, Tomi-Pekka (2008)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.