Yhteistä ja erityistä - johdantoa teemanumeron kirjoituksiin
Martin, M. (2009). Yhteistä ja erityistä - johdantoa teemanumeron kirjoituksiin. Virittäjä, 113(3), 321-328. https://journal.fi/virittaja/article/view/4200
Julkaistu sarjassa
VirittäjäTekijät
Päivämäärä
2009Oppiaine
Suomi toisena ja vieraana kielenäTekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Kotikielen Seura, 2009
Julkaisija
Kotikielen seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0042-6806Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/virittaja/article/view/4200Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18927135
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish L2 proficiency for working life : towards research-based language education and supervision practices
Lehtimaja, Inkeri; Virtanen, Aija; Suni, Minna (Fagbokforlaget, 2021)In all Nordic countries, the L2 proficiency needed at work has become a key area in the language education provided for adult immigrants. This paper is part of a series of articles that gives an overview of language policies ... -
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014) -
Learner’s beliefs : a case study of adult immigrants independently learning Finnish as a second language
Siren, Maricris (2021)Learners’ beliefs about second language acquisition (SLA) are described as learners’ personal theories about language learning and language in general. Previous studies reported that beliefs can be productive or unproductive ... -
Perception and learning of Finnish quantity : study in children with reading disabilities and familial risk for dyslexia and Russian second-language learners
Pennala, Riitta (University of Jyväskylä, 2013) -
From conceptualization to constructions in Finnish as an L2 : a case study
Lesonen, Sirkku; Suni, Minna; Steinkrauss, Rasmus; Verspoor, Marjolijn (John Benjamins Publishing Company, 2018)This study traces the individual learning trajectories of an adult beginner L2 Finnish learner in expressing the extralinguistic concept of evaluation from a dynamic usage-based perspective. Our results provide support for ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.