Diskurssianalyysista diskurssintulkintaan?
Makkonen-Craig, H., & Niemi, K. (2012). Diskurssianalyysista diskurssintulkintaan?. Virittäjä, 116(4), 610-614.
Published in
VirittäjäDate
2012Copyright
© Kirjoittajat & Kotikielen Seura, 2012
Publisher
Kotikielen SeuraISSN Search the Publication Forum
0042-6806Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22260013
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yhtenäiskoulua kohti : opettajien ja rehtorien diskursseja koulukulttuurin muutoksesta
Puhakka, Mari; Tarnanen, Mirja; Kostiainen, Emma (Prologos ry, 2021)Tässä artikkelissa tarkastellaan yhtenäiskoulun opettajayhteisön sosiaalista todellisuutta, jota rakennetaan ja ylläpidetään vuorovaikutuksen kautta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia konstruktioita tulevan ... -
Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC)
Alasuutari, Maarit (Springer VS, 2020)Whilst the quality of early childhood education and care (ECEC) is being monitored increasingly closely, various documentation methods and practices that aim at recording and assessing children’s advancement and activities ... -
The semiotic resources of the interaction order in online chat rooms : a case study of a World of Warcraft community
Luukkonen, Jenni (2020)Tutkielman tarkoitus on selvittää, miten vuorovaikutusjärjestyksen (eng. interaction order) semioottiset keinot ilmenevät multimodaalisessa chat-viestinnässä. Työ pyrkii laajentamaan vuorovaikutusjärjestyksen käsitettä ... -
Professional communicative repertoires and trajectories of socialization into global working life
Räisänen, Tiina (University of Jyväskylä, 2013) -
“Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse
Háhn, Judit (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2020)Virtual exchange comprises online collaborative activities in facilitated, educational contexts across borders. This paper offers a multimodal approach to the study of social presence in students’ asynchronous online ...