Tekoälyn hyödyntäminen asiakkuudenhallinnassa
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä asiakkuudenhallinnassa. Vaikka tekoäly onkin jo hyvin vanha käsite, ovat sen tekniikat kehittyneet valtavasti viime vuosina. Tekoälyä tullaan hyödyntämään tulevaisuudessa paljon asiakkuudenhallintajärjestelmissä. Tämä tutkielma pyrkii vastaamaan siihen, kuinka tällä hetkellä asiakkuudenhallinnassa hyödynnetään tekoälyä. Sen lisäksi tutkielmassa tutustutaan, minkä tyyppisiä haittoja voi tekoälyn hyödyntämisellä asiakkuudenhallinnassa olla. Tutkielman toteutustapa on tieteellinen kirjallisuuskatsaus. Tulokseksi tutkielmassa saatiin, että tekoälyä voidaan hyödyntää kaikissa asiakkuudenhallinnan liiketoimintaprosesseissa, joita ovat myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu. Suurimmat uhat ovat käytetyn tiedon määrässä ja laadussa. In this bachelor’s thesis discover ways Artificial intelligence can be utilized in customer relationship management (CRM). Even tough artificial intelligence is very old concept its technology has improved huge lately. Artificial intelligence will be one of the biggest driver in CRM-systems development in the future. This thesis aims to find out different ways artificial intelligence can be utilized in CRM at the moment. In addition, the thesis explores the types of disadvantages that can be by using artificial intelligence in CRM. The thesis has been carried out as a literature review. As a result, the study found out that artificial intelligence can be utilized in CRM business process that are sales, marketing and service. The biggest threats are in the amount and quality of data what is used.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn hyödyntäminen liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa
Huntus, Perttu (2020)Tässä tutkimuksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä liikenteen hallinnassa ja ennakoinnissa. Tekoäly on käsitteenä vanha, mutta sen tekniikat ovat kehittyneet valtavasti viime vuosina ja sitä käytetään yhä useammilla ... -
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Selittävän tekoälyn potentiaalin hyödyntäminen valmistavassa teollisuudessa : hyödyt, riskit ja parhaat käytännöt
Joutsalainen, Jukka (2023)Tutkimuksen taustalla on pyrkimys selvittää selitettävän tekoälyn (XAI) vaikutusta laadunvalvontaan ja tuotannon suunnitteluun valmistavassa teollisuudessa. Tutkimus tunnisti tekijöitä, jotka vaikuttavat XAI:n toteutuksen ... -
Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa
Leppänen, Jani (2023)Tässä kirjallisuuskatsauksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä asiakaspalvelussa. Tavoitteena on tutkia aikaisempien tutkimusten perusteella asiakaspalvelussa käytetyn tekoälyn hyötyjä ja mahdollisia haittoja. Kirjoitelmassa ... -
Tekoälyn hyödyntäminen osana henkilöstöhallintoa
Häkkinen, Satu (2019)Tässä tutkielmassa selvitettiin tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuuksia osana henkilöstöhallintoa. Tekoälyn ja henkilöstöhallinnon yhdistävää tutkimusta ei juurikaan ole tehty aiemmin, minkä vuoksi sen tutkiminen on tärkeää. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.