Sujuvat tieto- ja viestintätekniikan taidot edesauttavat oppimista verkko-oppimisympäristössä
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
The work is based on a questionnaire survey, focused to employees of the organization of one trained stakeholder in the Population Register Center. 118 people answered the questionnaire. Most of the respondents were over 46 years old and had worked for more than 10 years for the same employer. Based on the results of the research, more than half of the respondents did not have experience of studying in an online learning environment. Based on the results, videos as e-learning material supports learning best, and pedagogical guidance skill are expected from the online teachers. Network interaction was considered important. Based on the survey, H5P tools in Moodle can be used to build interactive digital learning materials. Tämä työ pohjautuu kyselytutkimukseen, jonka kohderyhmä oli Väestörekisterikeskuksen yhden koulutettavan sidosryhmän organisaation työntekijät. Kyselyyn vastasi 118 henkilöä. Suurin osa heistä oli yli 46-vuotiaita ja yli kymmenen vuotta työskennelleitä saman työnantajan palveluksessa. Tutkimustulosten perusteella yli puolella vastaajista ei ollut kokemusta opiskelusta verkko-oppimisympäristössä. Tulosten perusteella videot e-oppimateriaalina tukee oppimista parhaiten sekä verkkokouluttajilta odotetaan pedagogista ohjausotetta. Verkkovuorovaikutus koettiin tärkeäksi. Selvityksen perusteella Moodlessa olevilla H5P-työkaluilla voidaan rakentaa interaktiivisia digitaalisia oppimateriaaleja.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29545]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Verkko-opetuksen kehittäminen : case Oulun ammattikorkeakoulun Oulaisten kampus
Kangas, Sami; Pinola, Satu (2016)Tämän pro gradu -tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Oulun ammattikorkeakoulun (Oamk) Oulaisten kampuksen sairaanhoitajaopiskelijoiden tieto- ja viestintätekniikan käyttöä osana opiskelua sekä kokemuksia verkko-opiskelusta. ... -
Verkko-oppimisympäristöjen omaksuminen
Lahtinen, Elina (2018)Suurin osa opiskelusta tapahtuu nykyään internetin välityksellä verkko-oppimisympäristöissä ja monet korkeakoulut ovat huomanneet, että opetus kannattaa siirtää verkko-oppimisympäristöihin, sillä niiden on havaittu parantavan ... -
Valtion virastojen pilvipalvelujen ohjeistuksen ja koulutuksen kehittäminen
Aho, Leena (2016)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tunnistaa ELY-keskusten, TEtoimistojen ja KEHA-keskuksen keskeisiä työpäivän sujuvuuteen vaikuttavia ongelmia ja löytää sitä kautta mahdollisuuksia uuden teknologian mahdollisuuksien ... -
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
The systemic cognition of e-learning success in internationally operating organizations
Hilgarth, Bernd (University of Jyväskylä, 2011)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.