University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso

Icon
912.9 Kb

Authors
Savolainen, Saara
Date
2018
Discipline
Markkinointi
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia blogisuosittelua ja sen vaikutuksia brändiasenteisiin. Case yrityksenä toimi Nespresso. Blogit ovat kasvattaneet suosiotaan uudenlaisena mediana ja blogeista on muodostunut yksi potentiaalisimmista markkinointipaikoista. Yritykset ja brändit ovat löytäneet tiensä blogeihin mainostaen tuotteitaan sekä palveluitaan niissä. Blogimainonta on yksi suosittelumarkkinoinnin muodoista ja hyvin tehokas sellainen. Blogien avulla yritys saavuttaa kerralla suuren yleisön ja näin kohdentaa mainontaansa halutulle segmentille. Tämän tutkimuksen teoriaosiossa perehdytään uskottavuuteen ja sen dimensioihin. Tutkimuksessa tullaan käsittelemään suosittelumarkkinointia ja mitä suosittelumarkkinointi tarkoittaa blogikontekstissa. Lisäksi tutkitaan kuluttajien asenteita suosittelua ja brändejä kohtaan. Tätä Pro gradu-tutkielmaa varten tehtiin kvantitatiivinen tutkimus Webropol-kyselyn avulla. Tutkimus toteutettiin keväällä 2017. Tutkimus analysoitiin kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmin SPSS-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset noudattivat melko tarkoin aiempien tutkimusten tuloksia. Uskottavuus vaikutti vahvasti asenteisiin suosittelua kohtaan sekä edelleen brändiasenteisiin. Näin ollen voidaan myös todeta uskottavuuden vaikuttavan blogimainonnan tehokkuuteen. ...
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805142586

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23993]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Blogien uskottavuuden vaikutus kuluttajien asenteisiin suosittelua ja brandia kohtaan 

    Oksanen, Tytti (2016)
    Blogit ovat nykyään olennainen markkinointikanava ja osa kuluttajien ostoprosessia, sillä monet kuluttajat lukevat arvosteluja tuotteista ja palveluista blogeista ennen osto-päätöksen tekemistä. Blogit sisältävät kasvavassa ...
  • Mobiilien tuotesuosittelupalveluiden vaikutukset ostopäätösprosessiin 

    Renko, Jenni (2013)
    Renko, Jenni Mobiilien tuotesuosittelupalveluiden vaikutukset ostopäätösprosessiin Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 30 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Verkkokaupoissa usein ...
  • I recommend what you recommend : impact of social influence and brand perceptions on consumer recommendations 

    Kukkonen, Maria (2017)
    Ihmiset vaihtavat usein mielipidettään tai käyttäytymistään vastaamaan muiden ihmisten mielipiteitä ja käyttäytymistä kuuluakseen joukkoon, eli mukautuvat. Tämän tutkielman tarkoituksena oli tutkia sosiaalista mukautumista ...
  • Bloggaajan uskottavuus ja kaupallisen blogimainonnan tehokkuus 

    Välimaa, Hanna (2017)
    Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia kaupallista yhteistyötä tekevien bloggaajien uskottavuuden muodostumista sekä sen vaikutusta asenteeseen mainosta kohtaan, brändiasenteeseen sekä ostoaikomukseen. Tutkimuksessa ...
  • Korkeakoulujen hakijamarkkinointi : tutkimus korkeakoulujen markkinointiviestinnästä ja hakijan polusta 

    Valpe, Kati (2020)
    Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia korkeakoulujen hakijamarkkinointia, markkinointiviestintää ja hakijan polkua. Tutkimuskysymykset olivat, miten yliopistoon hakeudutaan, mitä informaation lähteitä käytetään ja mikä ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre