University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Blogimainonnan uskottavuuden vaikutus suosittelu- ja brändiasenteisiin : case Nespresso

Icon
912.9 Kb

Authors
Savolainen, Saara
Date
2018
Discipline
Markkinointi
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia blogisuosittelua ja sen vaikutuksia brändiasenteisiin. Case yrityksenä toimi Nespresso. Blogit ovat kasvattaneet suosiotaan uudenlaisena mediana ja blogeista on muodostunut yksi potentiaalisimmista markkinointipaikoista. Yritykset ja brändit ovat löytäneet tiensä blogeihin mainostaen tuotteitaan sekä palveluitaan niissä. Blogimainonta on yksi suosittelumarkkinoinnin muodoista ja hyvin tehokas sellainen. Blogien avulla yritys saavuttaa kerralla suuren yleisön ja näin kohdentaa mainontaansa halutulle segmentille. Tämän tutkimuksen teoriaosiossa perehdytään uskottavuuteen ja sen dimensioihin. Tutkimuksessa tullaan käsittelemään suosittelumarkkinointia ja mitä suosittelumarkkinointi tarkoittaa blogikontekstissa. Lisäksi tutkitaan kuluttajien asenteita suosittelua ja brändejä kohtaan. Tätä Pro gradu-tutkielmaa varten tehtiin kvantitatiivinen tutkimus Webropol-kyselyn avulla. Tutkimus toteutettiin keväällä 2017. Tutkimus analysoitiin kvantitatiivisen tutkimuksen menetelmin SPSS-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset noudattivat melko tarkoin aiempien tutkimusten tuloksia. Uskottavuus vaikutti vahvasti asenteisiin suosittelua kohtaan sekä edelleen brändiasenteisiin. Näin ollen voidaan myös todeta uskottavuuden vaikuttavan blogimainonnan tehokkuuteen. ...
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805142586

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24521]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Blogien uskottavuuden vaikutus kuluttajien asenteisiin suosittelua ja brandia kohtaan 

    Oksanen, Tytti (2016)
    Blogit ovat nykyään olennainen markkinointikanava ja osa kuluttajien ostoprosessia, sillä monet kuluttajat lukevat arvosteluja tuotteista ja palveluista blogeista ennen osto-päätöksen tekemistä. Blogit sisältävät kasvavassa ...
  • Tavallisen ihmisen uskottavuus mainoksen suosittelijana ja uskottavuuden vaikutus asenteeseen mainosta ja brandia kohtaan 

    Toivonen, Hanna (2012)
    Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia tavallisten ihmisten käyttöä mainoksen suosittelijoina, tavallisen ihmisen uskottavuutta suosittelijana ja uskottavuuden vaikutusta asenteeseen mainosta ja brandia kohtaan. Aikaisempaa ...
  • ”Sisältö on aina se ykkönen” : uutistenlukijan persoonavetoisuus osana uskottavuuden muodostumista 

    Paasonen, Ida (2021)
    Tässä tutkielmassa pyrin lisäämään tietämystä siitä, miten uutistenlukijan persoonallisuus vaikuttaa hänen uskottavuuteensa. Tarkoituksena oli tuoda esille, millä eri tavoin uutisankkurin persoonallisuus voi ilmetä niin ...
  • Somevaikuttajien uskottavuuden rakentuminen julkisyhteisön toteuttamassa terveyskampanjassa 

    Nurmi, Ilona (2023)
    Tuotesuosittelujen lisäksi somevaikuttajat ovat viime vuosien aikana alkaneet hyödyntää suuren seuraajamäärän tarjoamaa kattavuutta sekä seuraajien kanssa muodostettua vuorovaikutussuhdetta yhteiskunnallisten asioiden ...
  • Mobiilien tuotesuosittelupalveluiden vaikutukset ostopäätösprosessiin 

    Renko, Jenni (2013)
    Renko, Jenni Mobiilien tuotesuosittelupalveluiden vaikutukset ostopäätösprosessiin Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 30 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Salo, Markus Verkkokaupoissa usein ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre