Digitalisaation vaikutukset yksilön kuluttajakäyttäytymiseen
Digitalisaatio on integroitunut osaksi kaikkea nyky-yhteiskunnissa, ainakin län-simaissa, eikä kulutusympäristö ole poikkeus. Muuttuva kulutusympäristö asettaa uusia haasteita niin yksilöille, kuin organisaatioillekin käynnissä olevan digitaalisen muutoksen aikana. Muutokset ovat nopeita ja laajoja. Teknologia sekä niiden sovellukset kehittyvät ennennäkemättömällä vauhdilla, joka johtaa myös tuotteiden ja palveluiden nopeaan kehittymiseen sekä uusien ideoiden ja konseptien syntymiseen. Tämä tutkimus pyrkii selvittämään, mitkä ovat digi-talisaation merkittävämpiä muutoksia yksilön kuluttajakäyttäytymiselle ja tar-kastelemaan niiden merkittävyyttä. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauk-sena ja siinä käytettiin lähteiden hakuun pääasiassa kahta elektronista kirjastoa sekä erityisen hyväksi katsottujen lähteiden lähdeluetteloita. Digitalisaatiolla havaittiin olevan merkittävä vaikutus kulutusympäristöön ja sen kautta kulut-tajien kulutustyyleihin, päätöksentekoon sekä käyttäytymisen motiiveihin.
...
Digitalization has integrated into almost everything in current societies, at least in the western world, and modern consumption is not an exception. Changing environment of consumption sets new challenges for individuals and organiza-tions during the ongoing digital transformation. The changes are vast and hap-pen quickly. Technology and their applications evolve quicker than ever before which also leads into faster development of products, services and even new concepts or ideas. This thesis strives to examine the effects of digitalization on individual’s consumer behavior and reflect their significance. This thesis is con-ducted as a literature review. It uses mainly two electronical libraries for sources and in addition bibliographies of excelling sources. It was observed that digitalization has had significant effects on the prevalent environment of con-sumption and hence on individuals’ styles of consumption, decision making and motives of consumption.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5336]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitalisaation vaikutukset uutismedian kuluttajakäyttäytymiseen
Pasanen, Miika (2022)Digitalisaatio on vaikuttanut laajasti yhteiskuntamme jokaiseen osa-alueeseen. Journalismi ja sen kulutus ei ole tässä poikkeus vaan elämme mediamurroksen aikaa. Digitalisaatio on muuttanut uutismedioiden toimintatapoja, ... -
TikTokin vaikutukset kuluttajakäyttäytymiseen
Kananen, Annastiina (2022)Internetin kehittyessä erilaisten keskustelusivustojen suosio kasvoi, mikä loi pohjaa sosiaalisen median keskustelualustoille. Sosiaalisen median keskustelualustojen kehittyessä syntyi muita sosiaalisen median alustoja, ... -
Elektroninen suosittelumarkkinointi blogeissa : viestijän ja viestin sisällön vaikutukset eWOM-viestinnän uskottavuuteen ja kuluttajakäyttäytymiseen
Ranta, Emma (2015)Blogien lukeminen ja sen myötä markkinointi blogeissa on lisääntynyt viime vuosina merkittävästi. Blogit tarjoavat mahdollisuuden jakaa reaaliajassa multimediasisältöjä tuhansille blogin aiheesta kiinnostuneille lukijoille. ... -
Digitization of the communication and its implications for marketing
Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.