Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPirhonen, Maritta
dc.contributor.authorMartikainen, Marjaana
dc.date.accessioned2018-05-07T06:56:07Z
dc.date.available2018-05-07T06:56:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869839
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57867
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa käsiteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan välisiä videoneuvotteluita. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää niitä tekijöitä, mitkä vaikuttavat videoneuvotteluiden käyttöönottopäätökseen, mitä ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden käyttöönottoa voidaan lisätä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hyödyntäen luodun tutkimusmallin pohjaksi Innovaation diffuusioteoriaa ja Laajennettua teknologian hyväksynnän ja käytön yhdistettyä teoriaa. Tutkimusmallissa huomioitiin lisäksi luotettavuus. Tutkimuksessa havaittiin, että pääsääntöisesti iällä tai sukupuolella ei ole suurta merkitystä asiakkaan ja pankin välisen videoneuvottelun käyttöönottoon. Suurimpaan merkitykseen nousivat luotettavuus,hyödyllisyys ja havaittavuus. Suurin ennakkoluuloja aiheuttava tekijä oli epäluottamus tietoturvaa kohtaan, epävarmuus omien laitteiden yhteensopivuuden kanssa sekä toimihenkilöiden osalta heidän tekemät päätökset asiakkaan puolesta siitä, kuka videoneuvottelusta on kiinnostunut ja kuka ei. Videoneuvotteluiden käyttöönoton lisääntymisen mahdollistaa toimihenkilöiden tarjoama videoneuvottelu kaikille asiakkaille ja asiakkaiden riittävä informointi videoneuvottelun turvallisuudesta sekä avaamalla asiakkaalle niitä hyötyjä, joita hän saa videoneuvottelun valinnasta neuvottelumuodoksi.fi
dc.description.abstractThis research processes is about video conferences in financial sector between bank and customer. This research clarifies those factors which effect on use of video conference, what kind of prejudice customers have towards video conferences and how video conferences may be increased. The method of this research is qualitative research. Research model for this research is made based on theory of Diffusion of Innovation, Extended Unified Theory of Acceptance and Use added by reliability. In the research was found that mainly age and sex doesn’t have a major effect on factors. The most valuable factor affecting on video conferences were reliability, relative advantage and observability. Compatibility, complexity and trialability had smaller effect on use of video conferences. Most prejudice factor was distrust of security issues, uncertainty towards compatibility of customers own device and the video conference system and bank’s officer’s decision about to who he or she will tell about the option of video conference. To rise popularity of video conferences bank officers should tell about the option of video conference to every customers without prejudice of will the customer be interested. As addition to customers awareness of the video conference option, the knowledge of security issues are important, so that customers would be willing to use the video conference with bank and helping customers to understand the benefits of choosing video conference.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (80 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othervideoneuvottelu
dc.subject.otherfinanssiala
dc.subject.otherpankki
dc.subject.otherviestintä
dc.subject.otherluotettavuus
dc.titleYrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805072480
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2018-05-07T06:56:07Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysovideoneuvottelut
dc.subject.ysofinanssiala
dc.subject.ysopankit
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysoluotettavuus
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot